sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

אילוץ עצמו . אז, קיים אפילו איום מסוים לגביו בכו שאילוץ זה ייחשף, והוא יפעל, ביודעין או טלא ביודעין, כדי לאבחן את בעיית המטופל מבלי לחשוף אילוץ זה . אם כולנו מתקשים כיום להגדיר את זהותנו היהודית בצורה חיובית, טלא בדרך הטלילה ) מול הגדרת הגויים אותנו ( ; אם כולנו מתקשים לפעמים למצוא לעצמנו צידוק להמטיר כאן, מול קיום נוח יותר במקום אחר ­ מה יכול לעשות המטפל בדברים אלה, אם גם הוא מתקשה לברר לעצמו אותם בצורה גלוייה ופתוחה . במידה שאנו מקבלים את ההנחה ברבר התלות בין אילוצי המטופל והמטפל, מטתנה כליל מערכת היחסים בין השניים . שוב איו מדובר באחד שיודע או משוחרר, טמנסה לעזור לרעהו להגיע לאותה נקווה, אלא בשניים שזקוקים לאותו סיוע, אולי ברמות שונות מעט, אולי בדירוג אחר . ההבדל בין השניים מתמצה בכך שאיו תפקיוו טל המטופל לסייע למטפל, אלא טומה על המטפל למצוא לעצמו מישהו שיוכל לסייע לו בכך, במקביל . לעיתים הסיכוי שמטפל יוכל אכן לעזור למטופל טמון בכך, שמישהו עזר לו בעבר ללבן את אותם חלקים מוטתקים אצלו . כמו שוברים אלו היו מורחקים שנים רבות אצלו ­ כר לגיטימי שימצא זאת אצל זולתו . לא פעם בטעת עבודה עם הקבוצה, על דברים שקרו בעברה של הקהילה, מתברר לפתע למנחה משהו שהוא עצמו נטה להתעלם ממנו שנים רבות . היכולת לקבל את אותה פגימות שלר ושל האחרים יוצרת יחס של כבור, יחד עם העקשנות להגיע אל הרבדים הנעלמים . לרוב ההגנות של המטפלים מתוחכמות יותר, אלה שכבר למדו הכול, בכל השיטות האפשריות, יודעים עתה להשתמש במלל זה כדי לא להגיע אל הרבדים האלה בתור עצמם . ואם להגיע, אז לרפרף על פניהם מבלי לגעת ממש . יודעים הם את השפה, אבל אינם חשים את משמעותה . לא פעם במהלך העבודה מתברר שההגנות הצפופות טל המטפל מכבידות על בירור הסיבות לתקיעותה של התבונה הקהילתית, אולי יותר מאטר אי­הנכונות או היכולת של המטופלים לעסוק בכר . אצלם המצוקה המיידית היא מניע ­ אצל המטפל לא תמיד קיים מניע מקביל . לאור דברים אלה ניתן להבין טוב יותר את להיטות המטפלים לאבחן­לטפל­ל להעריר, מבלי לגעת יותר מדי . זה מאפשר את אותו המרחק המסוים, טנותן פרספקטיבה ומאפטר 'לעבוד' מבלי להפגע או להשחק . אם יט הצדקה לכר אצל רופא ביחידה לטיפול נמרץ בבית חולים, הרי יט הצדקה לכר גם אצל אדם המטפל בקהילה . זה גם נותן לעבודתו נופך 'מדעי' יותר . ד . טחזור תעבר ומודעות הקטל אל ההווה ייחודה של טיטת ההתערבות החדשה ­ שהיא מתמקדת בעבר הרחוק : עד כמה טניתן,קרוב אל תחילת דרכו טל הקולקטיב . לעיתים אפילו עוד לפני שהציבור התאסף במיקומו החדש . כפי שאומר רבי נחמן בתיאור הזיכרון הקדום אצל הינוקא­ הזקן : 'אני זוכר את הטעם של הפרי קודם שנכנס הטעם לתור הפרי' ) סיפור 10

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help