sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

הקדמה 13 * שוויון מבני : השאיפה לשוויון הובילה אותנו להכרה כי הוא צריך לבוא לידי ביטוי בחלוקה סימטרית של עמדות המפתח בארגון על כל רבדיו . משמעות ההחלטה הייתה צורך בשתי מורות בכל כיתה, בשני מנהלים בכל בית ספר וכו' . ההנחה הייתה כי כל בעל תפקיד יביא כך את נקודת מבטו ויוכל להשפיע על ההחלטות . * דו – לאומיות : שאפנו לייצר מרחב דו – לאומי, שיהיה בו מקום שווה לשני נרטיבים של שני העמים באופן שיאפשר לשתי הקבוצות לבטא את הנרטיב שלהן ואת זהותן הנפרדת . כאשר יצאנו לדרך בשנת 1997 , האמינו מעטים כי ניתן יהיה לממש את החזון . במהלך השנים שחלפו מאז הקדשתי את כל מרצי להגשמתו, ועד שנת 2011 אכן הוקמו ארבעה בתי ספר דו – לשוניים בגליל, בירושלים, בכפר קרע ובבאר שבע . נאלצנו להתגבר על מכשולים רבים הן מול הממשלה, הן מול הרשויות המקומיות, הן מול ההורים והצוותים עצמם, והתמודדנו עם לא מעט גילויי גזענות גלויים וסמויים . אמנם נעשו טעויות בדרך, אך בסופו של דבר קמו בתי ספר שמימשו את החזון, ותלמידים יהודים וערבים, מחנכים ומנהלים, בונים בהם שותפות יום – יומית . בשלבי ההקמה הראשונים האמנתי כי לנוכח הצלחתם של בתי הספר נוכל להרחיב את היריעה ולהשפיע על מעגלים רחבים יותר במערכת החינוך ובמדינה . ספר זה המבוסס על עבודת הדוקטור שלי נכתב כעשרים שנה לאחר תחילתו של המפעל במטרה לבחון אילו מטרות הושגו ומה ניתן ללמוד מן הניסיון של יד ביד . המחקר נערך מתוך רצון להבין את התופעה מעמדה אמפתית, ולא שיפוטית . משך הזמן שעבר מניהול העמותה ועד ביצוע המחקר אִפשר לי לבחון את הנושא מחדש כחוקר . השתדלתי להתייחס לתכנים בלי שהרקע והשקפותיי האישיות ישפיעו על התוצאות . היכרותי הקרובה עם הנושא

מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

למדא עיון - הוצאת הספרים של האוניברסיטה הפתוחה


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help