sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

לי חרבה בקבלת רטיון­העליה, הואיל והשפעתו על הטלטול בארץ היתה רבה מאוד . ומשקבלתי את הרטיון ­ ואני כבר אז עקרתי בחזרה מאיטליה לפאריז ­ לא יכולתי לצאת לדרכי מייד, כי החלטתי להינתח קודם ממחלת המעי­ העיוור, בטרם אצא לדרך­ . כי, אכן, במטר זמן ממושך לפני­כן חשתי במכאובים עזים באזור הבטן . מתחילה חשבתי, כי הדבר לא יפריע את צאתי לדרן­, ומדי פעם, עם התעורר המכאובים, הייתי לוחצת בידי על המקום הכאוב על מנת להטתיק את המכאוב קמעא . וכן נזקקתי לדיאטה חמורה על מנת למנוע בעד החרפת המחלה . הייתי עובדת קשה . המציאות טל מרחקים גדולים בתור פאריז והעליה הקשה בבתים רבי­קומות המטופעים במדרגות וכן העליר, הקשה במטרו ­ הייתי מתייגעת מאוד . משה בילינםון היה מפציר בי כי אלמד איזו מלאכה, או שאעבוד עתה בפאריז ב 0וג כזה של עבודה אליה אוכל לטוב, אם איאלץ לחזור לפאריז, באם אווכח, כי איני רוצה או שאיני מסוגלת, מסיבה כלשהי, להיטאר בארץ . ­ עוד ברומא היו אנצו ועדה סירני אומרים לי, טהקיבוצים זקוקים מאוד לם 9רים משלהם, שאינם בנמצא, בדרר כלל, בקיבוצים, ושהיה זה טוב לוא הכטרתי עצמי להיות סןרית . ואכן, טמעתי בעצתם . אר טמעתי גם בעצתה של עמליה רונדמינסקי, שהיתה מספרת לי על אשה אשר למדה ביסודיות את מקצוע הסןרו­ת ותורת הבשמים והקוסמטיקה גם­יחד והפכה אותם למקצוע שעליו קיומה ואף היתה מרביצה תורה זו ברבים . עמליה יעצה לי לפנות אל אותה אשה, טתלמדני את המקצוע, וכן עשיתי . אם כבר ללמוד ­ הרי שיש לעשות זאת כראוי . עלה לי הדבר בהרבה ממון, זמן וכוח, הואיל והכל היה לי חדש וזר . ואף­ על­פי­כן, הייתי אומרת לעצמי : לעבוד בשדה, לתפור לבנים וכוי ­ הרי לא אוכל . ויתכן, איפוא, כי אוכל לעבוד במספרה ובמכון­יופי בעיר ­ אף עם היותי חברה בקיבוץ . ואמנם, רכשתי את המקצוע ואף התחלתי לעבוד בו עוד בעת היותי בפאריז . בחדשים הראשונים הגיע הרווח שלי ל­ 003­ 400 פרנקים לחודט . לא היה לי מקום­עבודה לעצמי, והיה עלי לנסוע אל הלקוחות, לבתיהם . באופן כזה היכרתי הרבה מאוד אנטים חדשים, סוגים חדטים טל מגורים, טלא ראיתי קודם, צורות­חיים חדשות, ושונות מאלו שהכרתי עד כה, 13

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help