sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 אֲנִי מוּ זִיקָה . מוּ זִיקָה טְהוֹרָה . יוֹתֵר מִסַּךְ הַתָּוִים, הוֹרָאוֹת הַמִּקְצָב וְהַבִּצּוּעַ . צָרִיךְ לָדַעַת לְהַקְשִׁיב לַּמּוּ זִיקָה . אֲנִי אָדָם . אָדָם שָׁ לֵם, יוֹתֵר מִסַּךְ הַבְּעָיוֹת וְהַמְּאַפְיְנִים שֶׁבְּסִפְרֵי הַיַּעַץ . צָרִיךְ לָדַעַת לִרְאוֹת אָדָם . כְּשֶׁמִישֶׁהוּ חֲסַר לֵב פּוֹגֵשׁ אוֹתִי אֲנִי לֹא נִשְׁמָע מוּ זִיקָה אֲנִי לֹא נִרְאֶה אָדָם מה אומר לנו איל בשירו ? אני ׳אדם שלם׳ - אי אפשר להגדיר אותי רק באמצעות החלקים שמרכיבים אותי ; אני סיפור של עבר הווה ועתיד, ׳אני מוזיקה׳ - ההתרחשויות של חיי הן חלק מסיפור חיים שלם, לא ניתן להבין אותן כאירועים נפרדים שאינם קשורים זה לזה . והבקשה שלו היא שהסובבים אותו ׳יקשיבו לו כאדם שלם׳ במערכת יחסים שלמה . איל מביא בשירו קריאה לראייה הוליסטית שאין בה הפרדה בין רמת המיקרו לבין הסביבה החברתית והתרבותית ברמת המקרו . מערכת הערכים של התפיסה ההומניסטית של כבוד האדם, הזכות לחיים משמעותיים והזכות לאוטונומיה ולבחירה אישית על בסיס הדדיות ודיאלוג בין הפרט וסביבתו, מוצעת כ׳מטריית - על׳ של הגות פילוסופית לעיבוד תיאוריות לחינוך, טיפול, תמיכה וליווי של אנשים עם מוגבלות מילדות לזקנה על בסיס ראייה כוללנית . בספר שלפנינו האתגר של ׳כוללנות׳ עולה הן בעיצוב הכללי של התבוננות בחוויות החיים של אנשים עם מוגבלות מילדות לזקנה והן בכל אחד מהפרקים השונים . הפרקים הראשונים של הספר מתמקדים בגיל הרך, תוך הדגשה של החשיבות של התערבות חינוכית וטיפולית בראשית החיים לגבי המשך התפתחותו של הפרט עם העלייה בגיל . דגנית איתן מפרטת בפרק שלה כיצד על ידי התערבות טיפולית וחינוכית לילדים על הרצף האוטיסטי בגיל הרך, ניתן לחזק את יכולותיו של הילד . ההתערבות מבוססת על עבוד תוכנית אישית . התוכנית נקבעת על בסיס הבנת המניעים האישיים של הילד להתנהגותו, הבנת סביבתו הטבעית, עיצוב הסביבה בהתאם למטרות התוכנית ושילוב המשפחה בהפעלתה . ענבל שמיר מציגה בפרק שלה את התפיסה ההתפתחותית בתחום של פעילות גופנית עם תינוקות ופעוטות

המכללה האקדמית לחינוך - גבעת ושינגטון


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help