sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 / / אנליזה ארגונית 30 טלפון אישיות לעובדים, ובכך הם ישרתו גם את המטרה של קשר עם העובד והתעניינות אישית במצבו . 3 . הקמת קבינט ארגוני לניהול חירום : הקמת קבינט ארגוני לחירום חשובה כדי לערב את הגורמים החיוניים ביותר ולמנוע עיכובים בקבלת החלטות . קבינט זה צריך לקבוע פגישות בפרקי זמן קבועים ותכופים, תחילה בכל כמה ימים תחילה ואחר כך במרווחים גדולים יותר, כדי להעריך אסטרטגיות היערכות ודרכי פעולה ולהתאימן כל הזמן למצב . אומנם פונקציות תפעוליות יכולות להיות מבוזרות בעת משבר כדי לאפשר פעולה מיידית ולעודד עובדים ליוזמה ולאחריות, אולם קבלת ההחלטות צריכה להיות ריכוזית ( 2002 , Argenti ) ונתונה לגוף ניהול מצומצם לניהול המשבר ולמניעת הפצה של מסרים כפולים או מבלבלים . 4 . הפעלת חמ״ל ארגוני : בארגונים בינוניים וגדולים מומלץ לארגונים לשקול להקים חמ"ל ארגוני המאויש במשמרות על ידי עובדי הארגון שיוכשרו לכך בהכשרה מזורזת . אם לארגון יש גוף מאויש הפועל במתכונת חמ"ל ( כגון מוקד תמיכה או שירות ) , אפשר להסב אותו לתמיכה במצב החירום . החמ"ל ישמש מרכז פיקוד ושליטה לכל הפעילות הארגונית . בין היתר הוא יעסוק באיסוף מידע מגורמי חירום, בתקשורת עם ובין עובדים ובהפצת מידע לארגון כולו באופן פורמלי ומאומת ; הוא ישמש כתובת שאליה יכולים לפנות עובדים ולקוחות המעוניינים לקבל מידע ; הוא יספק סיוע ותמיכה למנהלים במצב החירום, לרבות תמיכה בהיבטים הטכניים והאדמיניסטרטיביים של העשייה, כגון ניהול משאבים, קבלת החלטות וקשר עם גורמי חוץ . 5 . הבהרת תחומי אחריות : ראשית, אנו מציעים למפות את הפעולות הנדרשות בתגובה להיבטים השונים של המשבר, ושנית, כדאי ליצור הגדרה בהירה של חלוקת האחריות בארגון כדי שיהיה ברור איזו מחלקה אחראית לכל פעולה . יש לערב מחלקות שונות ( כגון יח״צ או משאבי אנוש ) בניהול המשבר ולהתאים את משימותיהם לחירום . כך למשל, תפקידה של מחלקת משאבי אנוש הופך למרכזי בתחום תקשורת פנים- ארגונית, תיווך מידע בנושא החירום והעמדת משאבי תמיכה לעובדים וליחידות ( 2003 , Mainiero & Gibson ( . תכנון 1 . מיפוי צרכים ומשאבים : עם פרוץ אירוע החירום מומלץ להקצות ממונה שיפעל למיפוי צרכים במגוון היחידות בארגון בשיתוף מנהלי יחידות המטה והשטח . בד בבד יש למפות את כל המשאבים הזמינים בארגון ולבחון כיצד אפשר להשתמש בהם כדי לתת מענה על הצרכים שמופו . משאבים אלו כוללים תשתיות פיזיות, ציוד, כוח אדם מתנדב, ידע ומומחיות .

צפנת, מכון למחקר, פיתוח וייעוץ ארגוני


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help