sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

[ 12 ] לבנות חיים שראוי לחיותם מבעיות דומות . יש תקווה תמיד – מתברר שאנשים שנחשבים "חשׂוכי מרפא" נרפאים דרך שגרה . מרשה עברה את זה על בשרה, חייתה את זה, לא רק דיברה על זה . היא נתנה השראה למטופלים ולמטפלים ועודדה אותם שלא לוותר לעולם, גם כאשר העתיד נראה קודר ללא תקנה והיה נדמה שהאפשרות היחידה היא להרים ידיים . הטיפול שפיתחה מרשה, טיפול דיאלקטי-התנהגותי, DBT , הוא הטיפול היעיל ביותר לאנשים אובדניים מאוד בעלי יצר הרס עצמי, לעיתים קרובות כאלה שאובחנו כבעלי הפרעת אישיות גבולית ( מונח איום, אבל אנחנו כנראה תקועים איתו ) . הם סובלים סבל רב, ובה בעת גורמים סבל רב לסובבים אותם – למשפחה, לחברים וגם למטפלים . הם מפגינים את השיעור הגבוה ביותר של ניסיונות אובדניים ושל מקרי התאבדות . לעיתים קרובות הם מקשים מאוד על המטפלים בהתנהגויות מורכבות שאינן ניתנות לצפייה ולפעמים בהתנהגויות אלימות רגשית ופיזית . לפני שפיתחה מרשה את הטיפול הדיאלקטי-התנהגותי, נהגו מטפלים לוותר לעיתים קרובות על טיפולים שהיה נדמה כי אינם מתקדמים לשום מקום ואינם מביאים תועלת, ומטופלים פשוט הגיעו לעיתים קרובות לבתי חולים או מתו . היה קשה למצוא את העלמה במצוקה המסתתרת מתחת לדרקון המאיים . זה כבר לא המצב . בשני העשורים האחרונים 10,000 מטפלים ברחבי העולם עברו הכשרה בטיפול דיאלקטי-התנהגותי, דבר שהביא הקלה רגשית למאות אלפי מטופלים פסיכיאטריים במצב חמור . ב- 2011 ציינו עורכי טיים מגזין את הטיפול הדיאלקטי-התנהגותי בין מאה הרעיונות המדעיים החדשים החשובים ביותר של זמננו . במחצית השנייה של המאה העשרים היו רק שני אנשים בעלי השפעה ממשית על חידושים קליניים בתחום בריאות הנפש . האחד הוא אהרן "טים" בק ( Beck ) , שפיתח את הטיפול הקוגניטיבי בשנות השישים . השנייה היא מרשה . תרומתה העצומה לפסיכולוגיה, תחום שנשלט בעבר בעיקר בידי גברים, מעידה לא רק על היצירתיות האינטלקטואלית שלה, אלא גם על נחישותה להתגבר על כל המכשולים . והיו כמה וכמה מכשולים בדרך . פגשתי לראשונה את מרשה בתחילת שנות השמונים, כשהייתי חבר בוועדה של "המכון הלאומי לבריאות הנפש", ועדה זו החליטה אילו מחקרים בפסיכותרפיה ראוי לממן .

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help