sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 דוח מחקר מאורעות 7 באוקטובר ואוזלת היד של השירות הציבורי שהתגלו בעקבות המשבר המתמשך הציבו מראה למציאות העגומה בשטח . מחקר זה מבקש להציג נתונים ומגמות בסוגיית תפקוד השירות הציבורי בישראל והיכולת שלו לספק לאזרחים שירותים ומענים בזמן אמת . להלן כמה מממצאי המחקר העיקריים : • כמעט מחצית מהאוכלוסייה ( % 45 ) חושבים כי איכות השירותים הציבוריים בישראל נפגעה בהשוואה לאיכותם בתקופת שלטונן של ממשלות קודמות ( נתוני דצמבר 2023 ) . נתון זה גבוה מהנתון שנמצא בסקר שנערך באוגוסט ,2023 ולפיו % 38 מהציבור חשבו שהשירותים נפגעו או נפגעו מאוד . • אף שישראל מקבלת ציון קרוב לממוצע באפקטיביות הביצוע של המדיניות הממשלתית ביחס למדינות OECD-ה , היא בולטת לרעה במדד התיאום בין הדרגים המקצועיים ( נמצאת בקבוצת המדינות שקיבלו את הציון הנמוך ביותר, וכמעט % 80 ממדינות OECD-ה מדורגת מעליה ) . • גם בהקשר של התיאום הלא-פורמלי בין הדרגים המקצועיים ישראל קיבלה את הציון הנמוך ביותר מתוך מדינות OECD-ה , כמו טורקיה וסלובקיה . אינדיקטור התיאום הלא-פורמלי מניח שיש רמה "בריאה" של ממשקים לא פורמליים המייעלים את עבודת הממשלה, ואילו מעורבות פוליטית ומגזרית והישענות יתר על היכרות אישית פוגעות בתכלול ובתיאום הכולל . ב- % 92 ממדינות OECD-ה יש איזון טוב יותר בין מנגנונים פורמליים ללא פורמליים בדרך קבלת ההחלטות . • כמה מקרי בוחן שנבחנו — בתחומי הרווחה, החינוך והשימוש בדאטה — הצביעו על תוצאות ירודות בשירותים ציבוריים, ועל ציונים נמוכים בהרבה מממוצע OECD-ה , בהלימה ליכולת התיאום ואפקטיביות הביצוע של ישראל . • סקר OECD-ה מעלה כי האמון של הציבור הישראלי ביכולתו לקבל שירותים ציבוריים בשעת צורך נמוך במיוחד . שיעור הישראלים שלא הסכימו עם ההיגד "אני מאמין כי אוכל לממש בקלות זכאות להטבות ציבוריות אם אזדקק להן", היה הגבוה ביותר מכל מדינות OECD-ה — % ,69 לעומת % 46

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help