sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דוח מחקר של שירותים אלו בקרב האוכלוסייה, וכן את שביעות הרצון של האזרחים בישראל מהנגישות לשירותים החברתיים בהשוואה בינלאומית . מ ת ו ד ו ל ו ג י ה קשה מאוד לאמוד את האפקטיביות הכללית של המגזר הציבורי במובנו הרחב . מדובר בכמה רמות ממשל ( ממשל מרכזי, שלטון מקומי ) , בתחומי תוכן מגוונים ( חינוך, ביטחון, בריאות, חדשנות ) ובארגונים מסוגים שונים ( משרדים, גופי סמך, רשויות עצמאיות, תאגידים סטטוטוריים, עיריות, חברות ממשלתיות ) . במבט-על קשה לאמוד אפקטיביות של כל רמת ממשל, תחום שירותים וגוף בנפרד, והערכת האפקטיביות המשותפת עלולה להבליע הבדלים ברמת האפקטיביות של כל אחד מהם . עם זאת, בספרות המחקר ובגופי מדיניות בינלאומיים גובשו כמה מדדים, המורכבים בעצמם מאינדיקטורים שמקובל לטעון שהם משקפים היבטים שונים של תפקוד השירות הציבורי . אחד המדדים הנרחבים והמקובלים בתחום זה הוא מדד הממשל בר הקיימא ( Sustainable Governance Indicators, SGI ) 3 המדרג את מדינות OECD-ה 4 והאיחוד האירופי לפי שלושה תחומים מרכזיים : • ביצועי מדיניות ( Policy Performance ) . תחום הכולל פרקים של מדיניות כלכלית, מדיניות חברתית, מדיניות חינוך ומדיניות סביבתית . • איכות הדמוקרטיה ( Quality of Democracy ) . תחום הכולל פרקים של שלטון החוק, שמירת זכויות מיעוטים, הגנה על פרטיות ובחירות חופשיות . 3 מדדים נפוצים נוספים הם World Bank’s Worldwide Governance Indicators ( WGI ) ; Bertelsmann Transformation Index ( BTI ) ; Freedom House and the Varieties of Democracy ( V - Dem ) World Economic Forum Global Competitiveness Index ; World Economic Forum — Global — Competitiveness Index . להרחבה ראו 2022 Croissant & Pelke, . 4 לא כולל קוסטה ריקה וקולומביה, שהצטרפו לארגון רק בשנים האחרונות .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help