sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ישראל 2050 - כלכלה משגשגת בסביבה מקיימת 8 במסגרת המחקר ערכנו סקר בנושא חסמים התנהגותיים המונעים התנהגות פרו-סביבתית, תוך כדי הדגשת הֶקשרים אקלימיים . איסוף הנתונים לסקר נמשך מ- 22 במאי 2023 עד 4 ביוני 2023 . בסקר המקוון נסקרו 1,011 איש ואישה, מהם 805 בשפה העברית ו- 206 בשפה הערבית . טעות הדגימה המרבית למדגם זה היא % 15 . 3± ברמת ביטחון של % 95 . עבודת השדה בוצעה על ידי חברת iPanel . המסקנות העולות מניתוח הסקר בקצרה הן : •   ככלל, נראה שהנושא של שינוי האקלים וההתמודדות עימו חשובים לישראלים, גם אם פחות מאשר לתושבי מדינות מפותחות אחרות . ייתכן שההבדל בין הישראלים לבין תושבי המדינות המפותחות נובע מתיעדוף שונה על רקע איומים קיומיים מוחשיים יותר, או מהבדלים בעמדות קבוצות דמוגרפיות שונות ביחסן לשינוי האקלים . •   גם כאשר משיבים העריכו נכונה כי התנהגויות מסוימות מזיקות לאקלים, קיים פער בין הידע המקצועי על שינוי האקלים לבין העמדות הנפוצות בציבור . כך, למשל, המחזור נתפס בקרב המשיבים לסקר כחשוב הרבה יותר לשינוי אקלים מכפי שההערכות בספרות המחקרית מייחסות לו, וילודה — פחות בהרבה . •   לחסמים תשתיתיים — כגון גישה למתקני מחזור, וקושי בגישה לתחבורה ציבורית — חשיבות רבה בעיני המשיבים לסקר . עם זאת, ישנן גם עדויות לחסמים פסיכולוגיים ממשיים מפני אימוץ התנהגות סביבתית יותר בתחום צריכת מזון מהחי . •   משיבים ללא רכב פרטי העידו על תמריצים שליליים ( חוסר בחניה ועלות רכישת רכב פרטי ) כסיבה העיקרית לכך שאינם משתמשים ברכב פרטי . בעלי רכב, לעומת זאת, ציינו בעיקר חוסר בתמריצים חיוביים ( נגישות, תדירות וסנכרון של אפשרויות תחבורה ציבורית ) כסיבה לכך שהם ממשיכים להשתמש ברכב . הדבר עשוי להעיד על הערכת חסר של חשיבות התמריצים השליליים במדיניות תחבורה סביבתית .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help