sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 | מדע במחשבה תחילה ג . היכולת להשתמש במיומנויות טיעון שונות : הגדרת מהות הטיעון וניסוחו, עריכת השוואה וזיהוי סתירה בין טיעונים או ממצאים, יכולת להסביר סתירה בין ממצאים שונים ; ד . הפעלת חשיבה ביקורתית והשוואתית לניתוח סיפור החקר . מטלה אותנטית ( בעיית ביצוע אותנטית ) לפי ניומן וולאג' ( 1993 Newman & Wehkage, ) , מטלה אותנטית או פעילות אותנטית ) real world task ( היא פעילות שאדם יכול להידרש לה בחיי היום - יום . בפעילות מסוג זה מתבקש הלומד להתמודד עם פתרון בעיה אותנטית, אשר ייתכנו עבורה כמה פתרונות אפשריים . הלומד מתבקש לבחון תופעה המושפעת מגורמים מספר שיש ביניהם פעולת גומלין . הלומד אמור לזהות את הבעיה, לשער מהם הגורמים המשפיעים על התופעה הנחקרת, לאסוף מידע רלוונטי המתבסס על ידע מדעי ולתכנן ניסויים לבחינת השערותיו . על בסיס מסקנותיו, הנשענות על ממצאי הניסויים, עליו לפעול לפתרון הבעיה או לבנות מוצר מתאים . התוצר של בעיית ביצוע אותנטית הוא רעיון אחד מתוך רבים אחרים אפשריים . בעיות ביצוע אותנטיות מזמנות מיומנויות חשיבה, וביניהן מיומנות חקר . פרקינס ( 1998 ) רואה בשימוש פעיל בידע אחד היעדים המרכזיים בגיבוש "ידע פורה" בשילוב זכירה של ידע והבנה של ידע . 2 רפלקציה רפלקציה משמעה שיקוף . זוהי מחשבה הנעשית באופן מודע ומבקשת להקיש גם על העתיד . דיואי מציג את החשיבה הרפלקטיבית כחשיבה שמקורה במצב של אי - ודאות, היסוס או קושי . כדי לסלק את אי - הוודאות נדרשות פעולות של חיפוש, בירור ויישוב הקושי באמצעות תהליך חשיבתי . דיואי אפיין את הרפלקציה כפעולה מתמדת וזהירה העולה כתגובה לבעיה שנוצרה, ומשלבת בתוכה אינטואיציה, חוויות ורגשות ) 84 , 72 : 1997 Dewey, ) . רפלקציה מתבטאת בשאלת שאלות, בהעלאת שיקולי דעת ובהסקת מסקנות על פעולות שבוצעו כדי ללמוד מהן בעתיד . 2 מידע נוסף בנושאים בעיות ביצוע אותנטיות וידע פורה ראו : פרקינס, 1998 ; 1993 Newmann & Wehlage, 1993 ; Schack, .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help