sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:399

וגרעין חלוצי הדש שהוא ממשיך ללכת בעקבות הראשונים 5 . ודבר חשוב עוד : יש לנו נוער בהכשרה . אבל העיקר עוד לפנינו . אנחנו לא מסתפקים בחברים שלנו בתנועתנו המצומצמת­אנחנו אחראים ליהדות שלמה . כל זמן שיש יהודים בגולה צריכים אנחנו לדאוג להם, לחנך אותם, לא לעזוב אותם . בועידה צריך לדבר ולסכם את העבר, לשמוח על ההישגים שלנו, אבל העיקר ] יש [ לדבר על העתיד, להכין תכניות לעתיד מה צריך לעשות, מתוך נסיונוח העבר . אנחנו מועטים אבל לא בודדיס . אנחנו חלק ממחנה החלוץ גם בהיותנו במחתרת . . . תתארו לכם, אך לפני ארבע שנים בשטח הכיבוש הסובייטי בפולין חברי תנועת המחתרת כינסו n­psn שהיתה מורכבת מ­ 12 חבר שבאו מהרבה מקומות, ולמרות כל הקשיים הם קיימו ועידה בכדי לדון ולהכין תבנית להבא 6 . rrrsnn צריכה להוסיף לנו כוח, לעודד אח החברים . אני מאמינה שנצא מהועידה יותר חזקים עם יותר אמונה . חברים ! בשבתנו כאן באולם מואר בחשמל וליבנו שמח לכינוס הזה, נזכור ואל נשכח את קורבנות עמנו במלחמה הזאת, שלדאבוננו אין קץ המלחמה קרוב כל כך . למרות היותנו מפוזרים בגולה נזכור קורבנות הרשע והפשיזם, נזכור קורבנות אחינו בגיטאות, בגיטו ורשה, בצרפת ועוד . הם לא מתו אלא בגלל היותם נושאים את השם יהודי מחו בכבוד ולא חיללו את כבוד ישראל . הגנו והוכיחו לעולם את יכולתם . נזכור קורבנות העליה וההעפלה לארץ, שרבים מתו בין גלי­ים ובדרכים . נזכור קורבנות הספר­הלבן אשר סגר את שערי ארץ­ישראל לנודדי ישראל . "נעמוד רגע דום לזכר קורבנות עמנו" . ] ג . [ מצב היהודים בעיראק ותפקיד התגועה בתוכם ) מאת : 'אהוד' ] מנשה קציר [ ( 7 היהודים כאן ] בעיראק [ מהווים חברה בת 120 אלף נפש, אשר נשארו מאז גלות בבל . חברה עניה ודלה אשר עברו עליה גלים של שלטון ושיעבוד . ממשלות שונות משלו בהם והשפיעו בתרבותם ומנהגיהם עליהם למרות היותם חברה שמרנית דתית, שומרת על המסורת הדתית העתיקה . בהקבלה עם תושבי הארץ הזאת האחרים נראה כי היהודים הם יותר מפותחים בתרבות ובהשכלה . חברה השוקדת לחיות את חיי היום ואינה דואגת למחרתו ומטרתה העיקרית להרוויח כסף . אנשים רחוקים מכל דעה פוליטית או חברתית, חברה פחדנית, ונרתעת מכל דבר, השקועה בתרדמה זה 1800 שנה 8 . רחוקים מהציונות ומהתאבקותה למרות שהם כל כך קרובים במרחק לארץ­ישראל . יהודים רחוקים מהיהדות העולמית, אבל שותפים בסבל, בצער ובדלות, בשעבוד, וכל צער ומכה שנחתו על היהודים 5 הכוונה להכשרה החדשה שהחלה להתרכז בקיבוץ נען . 6 הסבר על mn זו מוסר גבעוני במכתבו לאח מ­ 44 . 12 . ,3 במחצית הפיסקה הששית של המכתב . 7 בשל השיבושים והתיקונים המרובים שבכתב היד העדפתי להביא את תוכן הדברים כפי שמופיעים בתיק 20 / ,14 את"ה . 8 תקופת הזוהר של גלות­בבל הגיעה לקיצה במחצית המאה ה­ ,13 כאשר כבשו המונגולים את בגדאד, שקיעתה של גלות זו היתה במאות ה­ 31­ 16 ואח"כ החלה שוב להתאושש . 399

יד טבנקין -  המרכז המחקרי, רעיוני, תיעודי ומוזיאלי של התנועה הקיבוצית


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help