sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 דוח מחקר ממצאי מחקר זה מצביעים על כך שעוד לפני הטלטלה הצפויה מכניסת AI-ה למקומות העבודה, שיעור ניכר של עובדים בקרב קבוצות אוכלוסייה מסוימות סובל כבר עתה מהכשרת חסר במיומנויות החשובות לביצוע העבודה . הדבר בולט במיוחד במיומנויות כמו כישורי שפה באנגלית, כישורים מתמטיים וכישורים בתחומים כמו מחשבים ואלקטרוניקה . במילים אחרות, ישנן בעיות בדבר ההכשרה של העובדים בארץ והן רבות-משמעות, עוד לפני שלוקחים בחשבון את המיומנויות שייעשו רלוונטיות בעקבות השינויים שתגרום הבינה המלאכותית . מבחנים בינלאומיים שבחנו את כישורי התלמידים בגילי בית ספר מראים בעקביות שתלמידי ישראל נמצאים נמוך מאוד בדירוג מדינות OECD-ה בתחומים כמו מתמטיקה ומדעים, ובמידה פחותה גם בקריאה ( OECD, b 2023 ) . אחת מהדאגות שהנתונים הללו מעלים היא שהמשק הישראלי יתקשה להישאר תחרותי ברמה הבינלאומית אם לעובדיו לא יהיו הכישורים הנדרשים לביצוע המשימות והמטלות בכלכלה העולמית המתפתחת . דאגה זו משתלבת בדיון בדבר ההשפעות הצפויות של הבינה המלאכותית על המקצועות שייעלמו ועל המשרות שישתנו . הממצאים במחקר זה מצביעים על כך שכבר עתה, עוד בטרם תפסה AI-ה חלק מרכזי בחיינו, העובדים הישראלים סובלים מכישורים נמוכים במגוון מיומנויות חשובות, ושחוסרים אלה בולטים במיוחד בקרב קבוצות אוכלוסייה מובחנות כגון עובדים בעלי השכלה בסיסית, מבוגרים, ובני המגזר הדתי . על כן, חשוב שהדיון על רפורמות באופן הכשרת העובדים בישראל יישאר מחובר לקרקע ולא יהפוך לדיון עתידני ותאורטי : בפני מערכות החינוך, ההשכלה הגבוהה וההכשרות המקצועיות עומד אתגר גדול של צמצום פערים במיומנויות שיש לעובדים בארץ כבר כאן ועכשיו .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help