sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:15

15 תקציר 4 . ע י ג ו ן מ ב נ ה ה מ מ ש ל ה ב כ ל י ם ח ו ק ת י י ם מ ע ו ד כ נ י ם בסיום המחקר מובאת הצעה לתיקון חוק-יסוד : הממשלה . הצעה זו מעגנת את הדגם המוצע במבנה החוקתי הישראלי . להבדיל מהניסיונות הקודמים לצמצם את גודל הממשלה, שהתמקדו בהגדרת מספר מקסימום של שרים, מהלך זה מפרט בפעם הראשונה את הרכב משרדי הממשלה עצמם בתוך החקיקה . ההצעה המצורפת למחקר מתמקדת במבנה הארגוני של משרדי הממשלה ומגדירה ליבה חוקתית שיש לשמרה ולערוך בה שינויים רק ברוב מיוחד . נוסף על החלק החקיקתי מובאת גם הצעת "מחליטים" לממשלה בעניין מערך ליישום הרפורמה לאיחוד ולצמצום משרדים על בסיס המודל המוצע . במסגרת ההצעה מפורטים כל השינויים הדרושים ליישום המודל, וכן מובאת הצעה להקמת מנגנון יישום בעל סמכות וכלים להפעלת התוכנית הממשלתית . שינוי מבנה משרדי הממשלה הכרחי להמשך תפקודה המיטבי של מדינת ישראל . מלחמת חרבות ברזל הוכיחה מעבר לכל ספק שהמבנה הקיים של משרדי הממשלה — תוצר של שיטה קלוקלת הרסנית ומתמשכת של פירוק, הרכבה ותחלופה של משרדי ממשלה — אינו בר קיימא ומחייב רפורמה מבנית עמוקה . תובנה זו משתקפת בבירור גם בעמדות הציבור הישראלי, המבטאות קונצנזוס רחב בדבר הצורך לסגור משרדי ממשלה מיותרים . על כן, שינוי מבנה משרדי הממשלה ועיגונו בכללים המוסדיים המעצבים את שיטת המשטר חיוני כעת יותר מאי-פעם להבטחת חוסנן ועתידן של החברה והמדינה .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help