sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

ולהישרדותו הנפשית של האדם מרגע לידתו ולאורך כל החיים . מרגע הלידה, צמיחתו והישרדותו של העצמי מתקיימת בזיקה של תלות בזולת אמפתי המהווה סביבה מזינה לצרכיו הפסיכולוגיים . הסביבה האמפתית המזינה היא המצע לצמיחתו ולגיבושו של עצמי בעל כישורי אגו ומסוגלות, שמאפשרים לו להגשים את הפוטנציאלים המולדים בחייו . האמפתיה בהתפתחות האישית ובסביבה הטיפולית חיונית כמקור הזנה ושיקום הנפש . מהפן היישומי, הפרשנות האמפתית "קרובת החוויה" ו"רחוקת החוויה" שטבע קוהוט תעלה דרך דוגמאות שבחרתי להציג מניסיונו של קוהוט עם מטופליו ומניסיוני שלי . בחלק השלישי של הספר אציע אפשרות לראייה רחבה של החוויה האנושית שהתורה הבודהיסטית והפסיכואנליזה מציגות דרך ניתוח האמפתיה והחמלה . אדון בשני ממדים בסיסיים של ארגון חווייתי : הממד הפרסונלי והממד העל-פרסונלי . בממד הפרסונלי העצמי האינדיווידואלי נוכח כציר המרכזי בארגון החווייתי . המשמעות היא שמה שנמצא במוקד החוויה הוא העצמי - ערך העצמי, הדימוי העצמי ומניעי העצמי והמשמעות שאני מעניק לדברים מתייחסת לצורך שלי . בארגון החוויה הפרסונלי, העצמי נחווה כמהות נפרדת, מרכז יוזמה אישי מול העולם והאחר . זהו הציר המרכזי במיקוד הקשב, המניע, היוזמה והפעולה . בממד הפרסונלי ההיענות האמפתית של הזולת מזינה את צרכיו הסובייקטיביים של העצמי האינדיווידואל . לעומת זאת, בממד העל-פרסונלי החוויה ממוקמת במרחבים על-אישיים ובין-סובייקטיביים, חוויה של שהייה בחיבור אינטימי ללא מחיצות עם העולם ועם האחר . המופעים העל-פרסונליים באים לביטוי חווייתי בהתרחבות מחיצות האני, בנוכחות וקשיבות מלאה למה שנוכח ברגע הזה ושהייה בחיבור אחדותי ללא מובחנות ביני לבין המציאות . בממד העל-פרסונלי האמפתיה והחמלה מופיעים כהיענות ספונטנית לאחר . בתרבות המערבית והמזרחית החוויה העל-פרסונלית מופיעה בתיאורים של אפרת בורנשטיין 14

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help