sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

צורכי העצמי האישיים דינה סבל, מאחר ואשליית העצמי הנפרד אינה נאמנה לטבע הקיום . לחילופין, ההגשמה והמימוש האישי של האדם בעולם מחייבים ויתור על הנטייה להיצמד לעצמיות הצרה לטובת טיפוח הלכי נפש רחבים, על-אישיים, שמתקיימים בחיבור דינמי, חיוני, הרמוני ואינטימי עם החיים ועם האחר . במילים אחרות, על פי הגישה הבודהיסטית במציאות שבה כולנו רקמה אנושית אחת והאחר הוא חלק בלתי נפרד ממני, האהבה והחמלה הן איכויות אנושיות בעלות פוטנציאל לרווחה ולמימוש אישי . מתברר כי ההשקפה הבודהיסטית טוענת טענה הפוכה מזו של פרויד שטען כי מצוות "ואהבת לרעך כמוך" אינה מתארת נאמנה את טבע הסובייקט והקיום האנושי ( פרויד 2009 : 155 ) . בספר זה אבחן צורות שונות של יחסים עם האחר ומשמעותם בחיי הנפש בפסיכואנליזה ובבודהיזם . שאלה מרכזית שתעלה מבין שורות הספר היא אם הרחבת המבט על נפש האדם, מהתמקדות בעצמי ובצורכי העצמי מאפשרת הכרה בתרומתם של איכויות נפש אלטרואיסטיות שאינן קשורות בעצמי וצרכיו לחיי הנפש ? האם ניתן להבין היענות אמפתית, אהבת אדם לא צרכנית ויחס חומל לסבל כמאפיינים אינהרנטיים של טבע האדם וחיי הנפש, או כ"אהבה אלטרואיסטית" טהורה שאינה פשרה הסתגלותית ? בהקשר הטיפולי, האם ניתן לחשוב על אמפתיה, אהבה וחמלה לעצמנו ולאחרים כעל איכויות בעלות פוטנציאל מרפא ? האם יש להלכי הנפש הללו מקום ביחסי מטפל-מטופל ? עבורי המפגש החי עם האמפתיה והחמלה קורה עם המטופלים שלי בשעות המשותפות שלנו ובנוכחות שלהם בתוכי כמעיין שופע של תבונת הלב . הדוגמאות ותיאורי המקרים שבחרתי להציג בספר זה לקוחים ברובם הגדול מהשעות שלי עם המטופלים ובחלקם מהמסורת הבודהיסטית, המסורת המערבית והספרות הפסיכואנליטית . הסיפורים ותיאורי המקרה שופכים אור על איכויות הריפוי של שפת הרוך 11

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help