sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 גל הרץ, רבקה פלדחי מתמטיקאי ישועי שלימד על מרכזי כובד באוניברסיטה הישועית ברומא . ידע על התנועה נוצר בחילופים המתקיימים בין הטקסטים של אותם סובייקטים ובין כל סוגי התקשורת הלא טקסטואלית ביניהם . כך צריך, לדעתנו להבין את המושג ידע בנדידה . אם הכול נזיל ובתנועה, ניתן לשאול מהם "חוקי הדינמיקה" של ידע בנדידה . אין ספק שהממד המטפורי - ולעיתים אף אלגורי - של השפה הוא חלק בלתי נפרד מהעיסוק בידע בנדידה . במסגרת הדיבור המטפורי הזה אפשר אולי לומר כי בנקודת המוצא נמצאת מערכת ידע במצב של "יציבות דינמית" : א . יש שורה של אובייקטים מובנים בשיח באופן מוסכם ( מה שמכונה "המסגרת המושגית" ) , אשר היחסים ביניהם נקבעים באמצעות מתודולוגיה מוכרת ; ב . במערכת הזו מוכרים שורה של דוברים או פרקטיקונים בעלי תפקידים מוסמכים ; ג . גבולות המערכת מותווים באופן ברור פחות או יותר . מי שמתעניין בידע בנדידה מבקש לזהות תהליכים אינטלקטואליים וחברתיים - כאלה שנובעים מגוף הידע עצמו או משינויים בתנאים התרבותיים - שיוצרים מסלולים אשר יובילו לשכפול או להתפצלויות בגוף הידע ובזהויות של הפרקטיקונים והדוברים המשתתפים במשחק : מתי הידע נודד ? כיצד הוא מתיישב ? מתי ואיך הופך הלוקלי לגלובלי ואוניברסלי ? אלה הן שאלות הביניים המתווכות לא רק בתוך ההיסטוריה של הידע עצמו אלא גם בין התחום האפיסטמי ( איך הידע פועל ) לתחום הפוליטי ( על ידי מי ולשם מה ) . נתמקד בממד האפיסטמי-פוליטי של ידע בנדידה : כדי שיצטברו טקסטים, פרקטיקות ותקשורת - בקיצור, תחום של ידע - נחוץ שיהיה ברור מה נמצא בתוך התחום ומה אינו רלוונטי . באותה מידה מתבהר מי מוסמך לתרום, לדבר ולתקשר ולמי אין סמכות כזו . הניסיון ההיסטורי מראה כי בכל החברות מתקיימת איזושהי הבחנה בין מערכות סימבוליות שונות ; לשם דוגמה נציע את קיומה של הבחנה יסודית בין קודש לחול . במסגרת זו, מי מוסמך להחליט

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help