sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 גל הרץ, רבקה פלדחי בעינינו כאתגר אפיסטמי המתכתב לא רק עם סוגיות בהיסטוריה של הידע והגנאלוגיה של מוסדות הידע, אלא גם עם אתגרים פוליטיים היסטוריים ואף עכשוויים - כפי שעולה למשל מתוך העיסוק 1 או בפילוסופיה ובהיסטוריה אינטלקטואליותב"רוסים בישראל" אסלאמית . כלומר מעברי הידע נוגעים לא רק לשינויים פנימיים ולהתפתחויות בתוך גוף הידע, אלא גם למעמדו, לזהות של סוכניו ולמקום שהוא תופס באמצעות המעבר מתרבות אחת לאחרת . לאור זאת התנסחו שני המומנטים העיקריים שאותם אנו מבקשים להמשיג ולהסביר בהקשר זה : א . מצד אחד, הקשר העקרוני בין ידע לתנועה שיכולה להיות בזמן, במרחב, בין דיסציפלינות ובין אמצעי תקשורת שונים . ב . מצד אחר, "היציבות הדינמית" שהידע משיג בנסיבות שהן תמיד היסטוריות, היינו קונטינגנטיות . אולם לפני שנחזור לשאלות הנדידה, המעבר וההגירה של ידע, נבהיר למה אנו מתכוונים במושג "ידע" ונידרש לשאלת ההבחנה בין ידע מדעי לידע תרבותי . בעקבות פילוסופים של המדע כארנסט קאסירר ( Cassirer ) ואנתרופולוגים כקליפורד גירץ ( Geertz ) , ניתן להגדיר ידע כִּפרי של פעילות סימבולית . גישה זו כופרת באותו קו שבר גדול המבחין כביכול בין ידע רציונלי-מדעי הראוי לרפלקסיה פילוסופית- היסטורית לבין ידע שאינו כזה - כגון קוסמולוגיות פרימיטיביות ; או בין ידע מדיאבלי המשועבד לסמכות ובין ידע מודרני המשוחרר מסמכויות כלשהן ; או בין ידע על האדם ועל החברה לבין ידע על הטבע . כך כל התוצרים של פעילות סימבולית אנושית הם ספוגי ידע מניה וביה, וכל סוגי הידע נמצאים על רצף אחד ולא משני עבריו של קו שבר גדול . אם לצטט מדבריו של ברונו לאטור, ״ידע הוא 1 . יוליה לרנר ורבקה פלדחי, רוסים בישראל : הפרגמטיקה של ידע בהגירה , ירושלים : מכון ון ליר, 2012 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help