sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

את עצמו ואת הנפשות הפועלות, ורק הוא יודע כיצד תפס הוא עצמו את תופעת הנבואה . ואשר לטענה שאני, משה בנוביץ, בכל זאת עומד מאחורי רגשותיו, דעותיו ופרשנותו לנבואותיו, נראה שהדבר אינו יומרני יותר מכל יצירה פיקטיבית אחרת העוסקת בדמות היסטורית . כמנהג סופרי הרומנים ההיסטוריים, ראיתי לנכון לצרף בסוף הספר הערות המסייעות לקוראים להבחין בין אמיתות אובייקטיביות לאמיתות סובייקטיביות . הערות אלו התרבו מעבר למקובל ברומנים, משום ששילוב הסוגות הנוכחי יצר קושי מיוחד . בתוארו בממואר את נסיבות חייו ואת המתרחש ביהודה, בישראל ובעולם בימיו מתייחס ישעיהו לבני דורו ופונה גם לדורות שיבואו אחריו . אבל במגבלות הסוגה הוא אינו מסוגל לדמיין את מידת חוסר ההיכרות של הקוראים בני ימינו עם עולמו . הוא הדין לגבי מידת ההיכרות של הקוראים המודרניים עם ספר ישעיהו פרקים א‑לג שעליהם מבוסס הספר . היכרות זו אינה בהכרח מספקת כדי להבין את ההסברים של ישעיהו לנבואותיו, את הנסיבות שבהן נאמרו הנבואות, וכיצד הוא חש שמדובר בהתגלות אלוהית . הרי ישעיהו מניח שכל קוראי הממואר אמונים על נבואותיו, ועל כן הוא מתייחס אליהם לרוב בלי לצטט אותם . הפירוש, כפי שאני מכנה הערות אלו, הפך לאוסף מסות כשלעצמו, והוא יוחד לא רק להבחנה בין אמת אובייקטיבית לאמת סובייקטיבית, אלא גם להשלמת מידע ולהפניות ולמובאות מן התנ"ך וממקורות אחרים . הפירושים וההערות נועדו לסייע לכל הקוראים, אלה שאינם מכירים ואלה שמכירים היטב את התנ"ך ואת תקופת הנביא ישעיהו . הנחות היסוד של הספר הזה מושתתות על מחקר המקרא המודרני . לפי הנחות אלה חוקי התורה וסיפורי המקרא החלו להתגבש בימי הבית הראשון . גישה זו עלולה לבלבל גם את הקוראים האמונים על התנ"ך, ועל כן גם לעניינים אלו התייחסתי בפירוש . הקדמה 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help