sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

תהליך ההבניה לגבריות של נערים . הספר מבוסס על עבודת מחקר מקיפה שערכתי בין השנים 2007 ‑ ,2016 עבודה שנתנה מקום לשילוב בין מחקרי גבריות, מגדר וחינוך לראשונה בישראל . הגברים והנשים שרואיינו למחקר הגיעו משני מעגלים שהיו בגדר עמודי התווך של תוכנית ההתערבות המגדרית לנערים : המעגל הראשון היה המערך הארגוני של התוכנית, וכלל תשע נשים וגבר אחד בגילאי 28 ‑ 45 . הם הזדהו כחילונים / ות, בעלי / ות השכלה אקדמית, ובעברם / ן היו בעלי / ות תפקיד בשדולת הנשים או במשרד החינוך . אחת הסיבות להרחקת פרסום הספר ממועד פרסום המחקר היה הרצון ליצור עד כמה שאפשר טשטוש לגבי זהות המרואיינים / ות במעגל זה כדי לשמור על פרטיותם / ן . המעגל השני והמרכזי של מרואיינים במחקר זה היו 24 מנחי תוכנית ההתערבות המגדרית לנערים נ . מ . ש, שהיו בגילאי 30 ‑ 50 . גם הם ( למעט אחד ) הגדירו עצמם חילונים, וכולם הנחו לפחות חמש קבוצות במשך שנתיים בתוכנית . המחקר מבוסס ברובו על ראיונות עומק נרטיביים שנותחו בעזרת שתי גישות ניתוח : הראשונה מכונה ״שיתוף שדות״ Egeberg ‑ Holmgren , 2013 ( Co ‑ feilding ) - זוהי טכניקה לפיענוח ראיונות עם גברים המזדהים עם תפיסות של שוויון מגדרי, שנועדה לאתר התאמה או חוסר התאמה בין כוונותיהם לבין עשייתם בפועל ; השנייה נקראת ״סיפורים קטנים״ Juswik and Ives , 2010 ( Small stories ) , והיא מודל מתחום מחקרי חינוך שמנתח רגעי עבודה ייחודיים בקבוצות בכיתות בבתי ספר . מניתוח הראיונות והשיחות עם משתתפי / ות המחקר נחשפו בעיקר פערים בין האידיאולוגיה הפרו-פמיניסטית של תוכנית הנערים לאסטרטגיות ההוראה של המנחים ולמסרים לגבי גבריות שהועברו בכיתות . ספר זה מבקש לעמוד על עיקריהם של פערים אלו ולבחון את סיבת היווצרותם, מכיוון שככל הנראה הם הסיבה שתוכנית ההתערבות המגדרית לנערים לא צלחה . בסוף הספר ניתן למצוא מסקנות, עקרונות פעולה והמלצות לבתי ירון שוורץ 14

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help