|
Page:9
| 9 אובמ לקדם עבודת עומק בחייו המקצועיים — משימה שדרשה זמן, אנרגיה וכסף . היא גם הסיטה אותו מעיסוקים מיידיים יותר . כפי שמייסון קארי כותב, מסעותיו הקבועים של יונג לבולינגן צמצמו את הזמן שהשקיע בעבודתו הקלינית, ומציין, "אף כי היו לו מטופלים רבים שנשענו עליו, יונג לא התבייש לקחת פסק זמן ולא הסתיר זאת . עבודת עומק, על אף הטורח הכרוך בתיעדוף שלה, הייתה חיונית למטרתו לשנות את העולם" . ואכן, אם בוחנים את חייהם של דמויות משפיעות אחרות מההיסטוריה הרחוקה והקרובה כאחד, מגלים כי מחויבות לעבודת עומק היא דפוס רווח . למשל, המסאי בן המאה ה- 16 , מישל דה מונטן, גילם אבטיפוס מוקדם של יונג בעבודתו בספרייה פרטית שבנה במגדל השמירה הדרומי של טירת האבן שלו בצרפת, ואילו מארק טווין כתב חלק גדול מהרפתקאותיו של תום סויר בצריף בשטח של חוות המחצבות בניו יורק, שם היה מבלה את הקיץ . חדר העבודה של טווין היה כל כך מבודד מהבית הראשי, עד כדי כך שמשפחתו הייתה צריכה לתקוע בחצוצרה כדי למשוך את תשומת לבו לארוחות . כשממשיכים להתקדם לאורך ההיסטוריה, מגיעים לתסריטאי ולבמאי וודי אלן . בתקופה של ארבעים וארבע השנים שבין 1969 ל- 2013 , וודי אלן כתב וביים ארבעים וארבעה סרטים שקיבלו עשרים ושלוש מועמדויות לפרסי אוסקר — שיעור מופרך של פרודוקטיביות יצירתית . לאורך תקופה זו אלן מעולם לא החזיק במחשב, ובמקום זאת, חופשי מהסחות אלקטרוניות, כתב את כל יצירותיו במכונת הכתיבה הידנית מדגם German Olympia SM3 . אלן חולק את התנגדותו למחשבים עם פיטר היגס, פיזיקאי תיאורטי שמבצע את עבודתו בבידוד כה מנותק עד כי עיתונאים לא הצליחו למצוא אותו אחרי שהוכרזה זכייתו בפרס נובל . ג'יי קיי רולינג, לעומת זאת, כן משתמשת במחשב, אך נעדרה כידוע מהמדיה החברתית במהלך הכתיבה של ספרי הארי פוטר — אף על פי שתקופה זו חפפה לנסיקה של הטכנולוגיה והפופולריות שלה בקרב אנשי תקשורת . הצוות של רולינג פתח לבסוף חשבון טוויטר בשמה בסתיו 2009 , כשעבדה על
|

|