|
Page:12
21׀ מג ארול חיוביות רעילה, כפי שכותבת ד"ר מג, אינה נובעת מכוונה רעה . במקרים רבים היא נובעת מהיעדר כלים ומחסור במיומנויות של הקשבה פעילה, ללא שיפוטיות וללא מתן עצות . קשה לנו לשהות עם האדם הכואב בסבלו וכך אנו אצים להזכיר לו שהשמש זורחת והציפורים מצייצות או מצביעים על חצי הכוס המלאה — כשלאדם ברגע זה אין כוס בכלל . טראומות קטנות בעידן דיגיטלי לעידן הדיגיטלי שאנו חיים בו יש מאפיינים שמעצימים טראומות קטנות . העובדה שברשת הכול מתועד מביאה לכך כי חוויית כישלון או טעויות שעשינו ממשיכות להתקיים ברשת במשך שנים ארוכות ומהוות תזכורת לרגעים שהיינו מעדיפים לשכוח . גם מערכות יחסים שנוצרות בעידן הדיגיטלי מחוללות אצלנו לעתים טראומות קטנות . הן מצטברות מחוויות לא נעימות הכרוכות מחיפוש אחר זוגיות ברשתות חברתיות ומהתמודדות עם דחיות בוטות וצורבות . מילים שמכות בבטן הרכה ותמונות בפלטפורמה תקשורתית שבה כל דבר מתועד ונשמר, עלולות להקשות מאוד על היכולת להתגבר על משברים ולהמשיך הלאה . בעידן שבו מדד האטרקטיביות שלנו נמדד באמצעות מספר הלייקים ומספר העוקבים ברשתות החברתיות, כדאי להיות מודעים גם לסכנות שבהישאבות ובהתמכרות . ההשוואות החברתיות שאנחנו עורכים בעידן הרשתות משקפות לנו מציאות מעוותת שבה דומה שכולם מלבדנו מבלים וחוגגים את החיים . כך לעתים, במקום לחוש מחוברים אנו מרגישים בודדים יותר מתמיד . היבט נוסף של הגברת חרדה וגורם אפשרי ליצירת טראומה קטנה בעידן הדיגיטלי הוא חשיפה לאירועים טראומטיים בתקשורת וברשתות החברתיות . חשיפה זו מעצימה פגיעות ויכולה אף לייצר טראומטיזציה משנית .
|

|
|