sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 דוח מחקר שנעשה לאחר פרוץ מלחמת "חרבות ברזל" מראה כי האמון בממשלה הוא הנמוך ביותר מאז תחילת המדידות של המכון הישראלי לדמוקרטיה, ב- ,2003 ועומד על % 18 בלבד ( הרמן וענבי, 2023 ) . עוד לפני אירועי הטבח של 7 באוקטובר, המכון הישראלי לדמוקרטיה הקים פורום מנכ"לים וראשי מערכות לשעבר . הפורום כולל קרוב ל- 40 חברים — מנכ"לים לשעבר אשר כיהנו תחת ממשלות שונות ב- 20 השנים האחרונות . הפורום נועד לסייע בגיבוש ובתיקוף המלצות מדיניות לחיזוק העצמאות, המקצועיות והאפקטיביות של השירות הציבורי, ובכך לשפר את מנגנוני המשילות ולאפשר לממשלה לפתח שירותים ציבוריים טובים יותר . עם פרוץ המלחמה, חברי הפורום התייצבו ל"צו 8 חברתי-לאומי" כדי לחשוב על מענים בשעת חירום ולגבש סדרה של המלצות . בחודשים שחלפו מאז חזר הפורום להתמקד במטרתו המקורית — מיפוי וגיבוש המלצות לשיקום השירות "ביום שאחרי" . דוח זה מתבסס על סדרה של דיונים שנערכו במסגרת פורום המנכ"לים לשעבר . רתמנו את הידע, המומחיות והניסיון הרב של חברי הפורום כדי למפות את אתגרי המערכת אשר פוגעים באפקטיביות של השירות הציבורי וביכולתו לייצר מענים ושירותים מיטיבים לאזרח . נוסף על כך, כל האתגרים שהדוח דן בהם כוללים סקירת ספרות עדכנית, תיקוף של נתונים ומחקרים של המכון הישראלי לדמוקרטיה על רפורמות בשירות הציבורי . הדוח אינו מתייחס לכיווני פתרון ולהצעות מדיניות לשינוי, אלא מתמקד בהמשגה ובהנגשה של מרחב הבעיה . הדוח כולל 10 אתגרים מערכתיים, המחולקים לשלושה פרקים : ( 1 ) אתגרים חיצוניים — תמורות רחבות בחברה ובפוליטיקה המחלחלות אל השירות הציבורי ומשפיעות על תפקודו ; ( 2 ) אתגרים מבניים — הסדרי המערכת, גבולות הגזרה והממשקים הרחבים של הממשלה ; ( 3 ) אתגרים פנימיים — בתוך השירות הציבורי . בכל פרק מוצגים אתגרים אחדים, כפי שבא לידי ביטוי בתרשים 1 .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help