sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה 9 לישראל בשנות התשעים, אימצו רגישויות תרבותיות מזרחיות בניסיון להשתלב בחברה הישראלית . * יתר על כן, מוזיקאים מזרחים רבים חוזרים כיום לשיר בדיאלקטים הערביים המקוריים של משפחותיהם, וזוהי תופעה מתרחבת אפילו בקרב הדור הצעיר של המזרחים — אלה שלא דיברו ערבית בבית, אך משתוקקים לשחזר זהויות תרבותיות ערביות באמצעות מוזיקה, ולהציב בכך תביעות פוליטיות חדשות . * * לתהליך הארוך הזה היו אחראים מגוון גורמים, אשר רבים מהם מפורטים בספר . איימי הורוביץ מפגינה קשב רב לפרטים אתנוגרפיים, ומתעדת את מאמציהם העיקשים של המזרחים לזכות בהכרה במוזיקה שלהם כשוות – ערך, מקורית וראויה למקום משלה במארג הזהות הישראלית . המאבקים שהורוביץ מתעדת נעים בין במות לאולפני הקלטה, כמו גם בין הרחוב למשכן הכנסת . טכנולוגיית הקסטות, שהפכה נגישה מאוד בשנות השבעים, עמדה בלב ההתפתחות הזאת, משום שהיא הפחיתה את עלויות ההקלטה ואפשרה הפצה המונית של הסוגה הים – תיכונית . היא נתמכה ברשת חלופית של בימות הופעה, מפיקי אירועים ואמרגנים . אבל ההכרה התרבותית לא הגיעה בלי הפגנות המוניות . אלה הובילו להישגים בכנסת, לעליית פוליטיקת הזהויות המזרחית בשנות השמונים, ולבסוף להכרה תרבותית הדרגתית בשנות התשעים . התהליך התעצם בעקבות הסכמי השלום עם מצרים ב – 1979 ומאוחר יותר עם ירדן ב – 1994 , כמו גם בעקבות הסכמי אוסלו שנחתמו עם ההנהגה הפלסטינית ב – 1993 וב – 1995 , אשר ביחד שיוו לערבים ולתרבותם אופי פחות מאיים . * - Prashizky, Anna ( 2022 ) . “Connecting Ethnicity and Space : the New Russian - Med iterranean Pop Culture in Israel’s Periphery . ” Journal of International Migration and Integration 23 ( 1 ) : 125 - 140 . Erez, Oded and Nadeem Karkabi ( 2019 ) . “Sounding Arabic : Postvernacular Modes * * of Performing the Arabic Language in Popular Music by Israeli Jews . ” Popular Music 38 ( 2 ) : 298 - 316 .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help