sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 היה זה המשטר הסוציאליסטי והיו אלה גם החיים שלנו, פשוטו כמשמעו . לא דיברנו עליהם יותר מדי אז . ואילו עכשיו, כשהעולם הישן נעלם לבלי שוב, החלו כולם לגלות עניין בחיים ההם שלנו, והרי לא חשוב אילו חיים הם היו - הם היו החיים שלנו . אני כותבת, אני מלקטת פירורים, אוספת פיסות מידע על אודות הסוציאליזם "הביתי" . . . הסוציאליזם "הפנימי" . על אודות התקיימותו בתוך נפש האדם . אני נוטה תמיד למרחב המצומצם הזה - לאדם . . . לאדם היחיד . למען האמת, הכול מתרחש דווקא שם, בתוכו . מדוע גדוש הספר סיפורי מתאבדים דווקא ? מדוע לא לספר על אזרחים סובייטיים מן השורה ועל קורות חייהם הסובייטיים הטיפוסיים ? הרי לרוב שמים בני האדם קץ לחייהם בגלל אהבה נכזבת, בשל הזקנה, או סתם כך מתוך סקרנות ורצון לפענח את סוד המוות . . . אני תרתי אחר אלה שהאידיאולוגיה דבקה בהם כה חזק, עד שרק בכוחו של המוות היה להפריד ביניהם - המדינה הייתה להם ליקום כולו, היא הייתה לתחליף לכול, לרבות חייהם הפרטיים . לא היה בכוחם לצאת מההיסטוריה הגדולה, להיפרד ממנה, למצוא אושר אחר . לצלול . . . להיבלע בתוך הקיום הפרטי, כפי שנהוג היום, כשהקטן היה לגדול . אנשים רוצים לחיות סתם כך, בלי רעיונות גדולים . רוסיה מעולם לא חיה חיים כאלה, גם הספרות הרוסית לא מכירה בהם . ככלל, אנחנו אנשי מלחמה . תמיד נלחמנו או התכוננו למלחמה הבאה . מעולם לא חיינו אחרת . ומכאן הפסיכולוגיה "המלחמתית" . גם חיי שלום אצלנו דמו לשגרה צבאית . התופים הכתיבו את הקצב, הדגל התנוסס אל-על . . . הלב הלם בחוזקה . . . בני האדם לא הבחינו בעבדותם ואולי אף אהבו אותה . אני זוכרת איך החלטנו, 4 בזנוכל בני הכיתה, לנסוע בסיום בית הספר להכשיר קרקעות בתוליות . למי שסירב להצטרף, הצטערנו מאוד על כך שהמהפכה ומלחמת האזרחים, התרחשו טרם זמננו . אני מביטה לאחור ותוהה : האם אלה היינו אנחנו ? האם זאת הייתי אני ? העליתי זיכרונות יחד עם הגיבורים שלי . אחד מהם אמר : 4 הכשרת קרקעות בתוליות היא רפורמה חקלאית להגדלת יבולים באמצעות עיבוד שטחים חדשים בקזחסטן, באורל, בסיביר, במזרח הרחוק ועוד . התכנית נהגתה על-ידי ניקיטה חרושצ'וב בשנת 1953 . העובדים שהשתתפו בתכנית נאלצו להתמודד עם תנאי עבודה ומחיה קשים ביותר .

הקיבוץ המאוחד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help