sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
From:  > אני לא כמו

Page:5

בס"ד ה'תש"פ אביעזרי בני היקר, "אֲשֶׁר עָשָׂה הָאֱ - לֹהִים אֶת הָאָדָם יָשָׁר וְהֵמָּה בִקְשׁוּ חִשְּׁבֹנוֹת רַבִּים" ( קהלת ; פרק ז' פסוק כ"ט ) . כתב רש"י וז"ל : "אשר עשה" הקב"ה את האדם הראשון ישר, "והמה" משנזדווגה לו חווה אשתו ונעשו שניים ונקראו המה, "ביקשו חשבונות רבים" מזימות ומחשבות על חטא . עכ"ל . ואומנם, אין אנו מנסים להבין את מחשבות והבנות אדם וחווה אשר גרמו להם לחטוא, שהרי אין ביכולתנו להבין מעשי הגדולים, כי אין מחשבותינו מחשבותיהם ואין דרכינו דרכם . וכדברי הרמב"ן, בדבריו על דברי רש"י הראשונים בחומש וז"ל : " . . . והאריכות ביצירת האדם וחווה וחטאם ועונשם וכו', לא יובן בינה שלמה מן הכתוב" . אומנם נכתבו כל הדברים רק כדי שנוכל ללמוד מזה לחיי המעשה שלנו ; מה ראוי לעשות וממה צריך להימנע . וכשנדייק בסיפור זה, עם דברי שלמה המלך הנ"ל, נמצא כי שורש המכשול היה מה שאדם עשה הכול בהסתכלות על חווה לפי ההסתכלות על עצמו, ובלי לברר אולי היא חושבת אחרת . שהרי ידע שה' אסר רק אכילה, ואילו איסור הנגיעה הוא תוספת שלו . ואם כן, למה לא אמר זאת לחווה ? ובשעה שאומרת לו כי אין כוונת ה' למוות כפשוטו, לא בירר, אולי כל הראייה היא מנגיעה,

איפאבליש הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help