sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 ערגה הלר מילדותי, אלא בית כנסת ספרדי שבו הרגשתי זרה . כשהצגתי את בקשתי בכניסה בפני אחד הבחורים, אחר כך בפני אחר ואז בפני הרב, הותר לי להיכנס ולראות את אותם ארבעה כיסאות ועליהם שמות בני משפחתי סבי, סבתי, דודי ואבי . אחר כך בית הכנסת עבר שיפוץ ולא העזתי לשאול מה עלה בגורל הכיסאות והלוחות . שבת, שמחת תורה, 33 : 6 בבוקר במקלט בישראל, בחוץ משתוללות אזעקות ואני חושבת על סבתי ועל הריקוד האבוד בבית הכנסת ההוא . מדוע נזכרתי באותו הסיפור על בית הכנסת ? משום שאותה שמחת תורה שבה נולד אבי "אשמה" בכך שאני מתעניינת בכלבים . סבתי וסבי תמיד גידלו כלב בביתם, גדול או קטן, והם שהורישו לנו, דור אחר דור, את אהבת הכלבים . אבל לא רק הזיכרון האישי הוא חלק מהעניין אלא דווקא הזהות הלאומית, שבה עוסק חיבור זה דרך דמותו המשתנה של הכלב ביצירות הספרות לילדים . הטרור הנפשע בשמחת תורה תשפ"ד ומלחמת "חרבות ברזל" גרמו לי לעצור ולבחון מחדש את יסודות וממצאי מחקר זה ולשקול מחדש את מסקנותיו לאור ההיסטוריה המתהווה לנגד עינינו . מאחר שזהו מחקר של זהות, ערכים ושייכות, הכרעתי כי חלוקת הדיון ביצירות לשני כרכים - אחד עד לקו השבר החברתי שלאחר מלחמת יום הכיפורים והנוסף משנות ה- 80 ועד היום - היא בחירה נכונה . המציאות החדשה העניקה משנה תוקף לבחירה זאת אך דרשה התבוננות ביקורתית מחודשת לאחור, צלולה ואובייקטיבית ככל שניתן, ולכן קראתי את כתב היד מחדש ועיכבתי את משלוחו להוצאה לאור . בכל זאת בספר זה התכוונתי להציג את סיפורו של הכלב בספרות הילדים העברית והישראלית, הסיפור שלנו, ואין בכוונתי לתאר בִּדיון אלא היסטוריה : את תולדות וקורות דמות הכלב בספרות הילדים העברית .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help