sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

2013 , Braithwaite , 2002 ; Johnstone ) , שהביאו לחיפוש דרכים להסטת קונפליקטים מבתי המשפט אל בעלי הדין עצמם או אל פרקטיקות חלופיות . גישת הצדק המאחה דנה בשלושה סוגי צדק : צדק עונשי המבוסס על ענישת העבריין, צדק חלוקתי המבוסס על הטיפול בעבריין, וצדק מאחה המבוסס על פיצוי לנפגע ( גל, 2016 ; 1993 , van Ness ) . מטרת הצדק המאחה היא איחוי הפגיעות ( righting wrongs ) , שמשמעו הטבה של מרבית התוצאות החומריות והלא-חומריות של המעשה הפלילי באמצעות זיהוי הצרכים שיצר המעשה הפלילי אצל כל אחד מהצדדים המושפעים ממנו, וזיהוי המחויבויות 5 המנגנונים בגישת של מבצעי העבירה ושל הקהילה לתת מענה לצרכים אלו . הצדק המאחה אינם פועלים בתוך בית המשפט, וביצועם שונה מדרך הפעולה של בתי המשפט, ואולם המטרות של שיקום העבריין והקהילה שבה הוא פועל נשמרות גם כאן . המעבר משימוש במושג "קורבן" לשימוש במונח "נפגע עבירה", על משמעותו התיאורטית והקלינית, מבטא את ההתחזקות וההתפתחות שחלה ביחס לקורבן . המונח "נפגע עבירה" טומן בחובו התייחסות לקורבן כאל שותף אקטיבי, בעל כוחות ואחריות לחייו, בשונה מהשימוש במושג "קורבן", שנלוות לו משמעות של אדם פסיבי, לא-מעורב, חלש ולא-אחראי לגורלו ( 2017 , Jordan , 2013 ; Papendick and Bohner ) . יש לציין שכיום השימוש במונח "נפגע עבירה" מעוגן גם בפילוסופיה של צדק מאחה, ומשמש את 6 השפה המקצועית שקיבל ביטוי בחוק לזכויות נפגעי עבירה . ויקטימולוגיה : תת-תחום בקרימינולוגיה הוויקטימולוגיה חוקרת את תופעת הקורבנות ובעיקר את היקף התופעה ומאפייניה ( , Tjaden and Thoennes , 2006 ; World Health Organization 2020 ) , את מערכות היחסים בין התוקפים לקורבנותיהם ( ; 2020 , . Domino et al Wills et al . , 2022 ) את האינטראקציות של נפגע העבירה עם מערכת אכיפת החוק והמשפט וכיצד המערכת מגיבה ומטפלת בו ומסייעת לו להתמודד ולשקם 5 . בר שוע ואח', 2008 ; קלר-חלמיש ופלג-קוריאט, 2020 ; 2014 , . Angel et al 6 . חוק זכויות נפגעי עבירה, תשס"א- 2001 ; פרקש, 2009 ; ; 2007 , Johnstone and van Ness Umbreit and Armour , 2010 עולמם של נפגעי עבירה : הקדמה 13

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help