sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

קורבנות קשורה לתהליכים של הבניה חברתית בכפוף ליחסי הכוחות בחברה ( 2019 , Nictora and Shoham ) וכן זרם ביקורתי וזרם פמיניסטי הקשורים לזרם 2 הרדיקלי . הזרם הביקורתי יוצא נגד הסדר החברתי שמצמיח קורבנות רבים, 3 והזרם הפמיניסטי מזהה פגיעות שונות כאמצעי לדיכוי ושליטה בנשים . בעשורים האחרונים התבססו תיאוריות ויקטימולוגיות כגון : "תיאוריית הקורבן כמחיש" ( 1957 , Victim Precipitation Theory ; Wolfgang ) , שטוענת לקיומם של גורמים אקטיביים ופסיביים הקשורים להתנהלותו של האדם שמעלים את סיכויו להיפגע ( , Aliyth and Rena , 2022 ; Dhanani Petherick et al . , 2021 ; 2020 ) ; "תיאוריית סגנון חיים" ( ; Lifestyle Theory Hindelang et al . , 1978 ) , שלפיה סגנון חיים שמגביר חשיפה לפשיעה מעלה סבירות להיפגע ( 2019 , . Vakhitova et al ) ; "תיאוריית פעילות השגרה" ( 1979 , Routine Activity Theory ; Cohen and Felson ) , שמתייחסת אף היא לגורמים המעלים את הסיכוי לפגיעה : קיומו של עבריין בעל מוטיבציה ויכולת לפגוע, אך גם קיומו של קורבן פוטנציאלי שאינו מגן על עצמו, ובכך מעניק הזדמנות לעבריין פוטנציאלי לפגוע בו Bock et al . , 2017 ; Valan and Srinivasan , 2021 ( ) . לפי "תיאוריית מוקדי פשע" ( ; Deviant place theory Stark , 1987 ) , אנשים מועדים להפוך לנפגעי עבירה ללא קשר לסגנון חיים או התנהגות, אלא רק בשל העובדה שהם מתגוררים באזורים בעלי רמה גבוהה של פשיעה ( 2012 , . Weisburd et al ) . התפתחות במישור המשפטי בראשיתה של ההתפתחות ההיסטורית של המערכת החברתית, הגדרת אדם כקורבן נקבעה על פי מעמדו החברתי-כלכלי, כאשר הפער החברתי בין הפוגע לנפגע הגדיר את עוצמת הפגיעה ולא הנזק הישיר עצמו . הפיצוי על הפגיעה כוון היישר אל הקורבן ונקבע, כאמור, על פי מעמדו של הנפגע . הקורבן הוא זה שתבע עשיית צדק לעצמו בדרך של נקמה או פיוס . תקופה זו של "תור הזהב" נמשכה למעשה עד תום ימי הביניים ( בן דוד, 2003 ; ; 2007 Karmen Shichor and Tibbetts , 2002 ) . Brownmiller , 1975 ; DeKeseredy and Schwartz , 2009 ; Mawby and Walklate , . 2 Walklate et al . , 2020 ; 1994 3 . וילמובסקי, 2013 ; ליבמן-חלילי, 2019 ; קמיר, 2020 ; 2013 , Davies , 2017 ; Smart עולמם של נפגעי עבירה : הקדמה 11

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help