sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

12 מבוא זה יש להגדיר את מושג הלקות מורכבת . אוכלוסייה זו מוגדרת על פי החוק הישראלי כך : "מוגבלות אחת או יותר, מתמשכת או שצפוי שתהיה מתמשכת, אשר בשלה מוגבל תפקודו של אדם באופן 1 משמעותי בתחום חיים אחד או יותר מתחומי החיים העיקריים . " ההגדרה הזו כוללת בתוכה אנשים המאובחנים עם אוטיזם, מוגבלות שכלית התפתחותית, מוגבלות קוגניטיבית-נוירופסיכולוגית, מוגבלות מוטורית, מוגבלות ראייה, מוגבלות שמיעה או עיכוב התפתחותי . החוק לחינוך לילדים עם צרכים מיוחדים, העוסק באוכלוסייה הצעירה, מונה את האוכלוסיות האלה לרבות אוכלוסיות עם לקויות נפשיות ולקויות למידה מתמשכות . כלומר, הדיון בספר באוכלוסייה עם לקויות מורכבות נמצא בחפיפה מוחלטת לאוכלוסייה המוגדרת בחוק כאוכלוסייה עם צרכים מיוחדים . ההגדרה של לקויות מורכבות אינה מגדירה את רמת תפקודו של האדם, והיא נוגעת לקשת רחבה הכוללת רמות תפקוד מגוונות — מרמות תפקוד ומסוגלות גבוהות ועד רמות תפקוד נמוכות הדורשות סעד וליווי תמידיים . מכאן שהשאלה מיהו "מורכב" היא שאלה מורכבת בפני עצמה . בספר אשתמש במינוח של "לקויות מורכבות" כדי לתאר את האוכלוסייה המגוונת הזו . המטפל בתחום הלקויות המורכבות הוא דמות חשובה בחיי מטופליו, והשפעתו על שגרת יומם מרכזית ורחבת היקף . ככל שאוכלוסיית הטיפול שהמטפל בוחר לעבוד עמה מאובחנת כבעלת קשיים מורכבים 2 מחקר המדגים את הטענה בדק את יותר, כך הטענה הזו נכונה יותר . 3 ממצאי יחסם של הורים לקלינאי התקשורת המטפלים בילדיהם . המחקר העידו שהורים לילדים עם לקויות התפתחות ניכרות ראו בקלינאי התקשורת המטפל בילדם דמות מרכזית ומשפיעה בחייהם . חיזוק נוסף להשפעתו הרבה של המטפל על חיי מטופליו אפשר למצוא בתיאוריות העוסקות ביחסי מטפל-מטופל בתחום הטיפול הנפשי הרואות במטפל לא רק כאובייקט המייצר שינוי עבור מטופליו אלא 1 חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות, התשפ"ב - 2022 . 2 Heinonen, E . , Lindfors, O . , Laaksonen, M . A . , & Knekt, P . ( 2012 ) . Therapists’ professional and personal characteristics as predictors of outcome in short - and long - term psychotherapy . Journal of Affective Disorders , 138 ( 3 ) , 301 – 312 . Pappase et a Pappas N . P, Sturt C . , McLeod S . ( 2016 ) , Parental beliefs and 3 experiences . 3 regarding involvement in intervention for their child with speech sound disorder, Child Language Teaching and Therapy 2016, Vol . 32 ( 2 ) 223 – 239

פרדס הוצאה לאור בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help