sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

האמנה החברתית 13 " הייתי אבוד . כל מהלך חיי מאז וכל הפורענויות שניחתו עליי היו 6 תוצאה בלתי נמנעת של אותו רגע של שיגעון " . המאמר על המדעים והאמנויות , שאכן זכה בפרס האקדמיה בשנת ,1750 ו המאמר על המקור והיסודות לאי - השוויון בין בני האדם , שפרסם 7 אף שהפכו את רוסו לאדם מפורסם מאוד ולאחדבשנת ,1754 הצירים המרכזיים של הפילוסופיה של המאה ה – ,18 מציינים למעשה את ראשיתו של תהליך ניתוק בינו לבין הזרם המרכזי של הנאורות הצרפתית . בכתבים אלה ובחיבורים שבאו אחריהם תקף רוסו את הנחות היסוד של עמיתיו , ביניהם דידרו , ד ' אלמבר ) d'Alembert ( , וולטר ) Voltaire ( , גרים ) Grimm ( ואחרים , שהאמינו כי התקדמות הידע המדעי והטכנולוגי סוללת את הדרך לפתרון בעיות חברתיות ולשיפור מוסרי של האדם . מפעל ה אנציקלופדיה נועד לאסוף את כל הידע האנושי כדי לאפשר שיתוף פעולה והתקדמות בכל התחומים , כך ששיפוט " הדורות הבאים " ) ביטוי אשר ציין עבור הוגי הנאורות 8 יאשר את ההשקפה הזו . מעין בית דין של מעלה בנוסח חילוני ( רוסו דחה את הטיעונים הללו מכול וכול . לדבריו , לא רק שהמדע אינו מסייע לאדם , אלא דווקא משחית אותו מבחינה מוסרית ; מה שנראה כקדמה אינו אלא נסיגה ; התרבות המודרנית לא הפכה את האדם למאושר ולמוסרי יותר , אלא לתלותי , למזויף ולמסואב יותר . למעשה , טען רוסו , " המצב החברתי ", שבני האדם מוצאים את עצמם בו כמעט בעל כורחם , הוא מצב אומלל במהותו , אך אין אפשרות להיחלץ ממנו , בעיקר בשל אינטרסים פרטיים המבוססים על יחסים כוחניים בין בעלי רכוש לבין חסרי רכוש . בשני המאמרים הראשונים של רוסו אפשר גם למצוא יסודות של תפיסתו הפסיכולוגית , שהיוותה תשתית לבניית תורתו המדינית . גישתו מבוססת על המתח המתמיד בין דאגתו הטבעית של האדם לעצמו ) שאותה הוא מכנה amour de soi - même ( לבין ה " אהבה העצמית " ) amour - propre ( של האדם , תכונה שהיא תוצר מובהק של המצב החברתי . במצב של " אהבה עצמית " האדם רואה את עצמו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help