sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:30

גיליון 98 30 שנה לשבעה באוקטובר טייסת 100 זוכה במקום הראשון . גם בזכות האנשים - יש אצלנו מפענחים בני 50 שצברו ניסיון של עשרות שנים - וגם בזכות איכות הסנסור שלנו שמאפשר לתת את המודיעין הטוב ביותר והאיכותי ביותר . גם ציוד הצילום לטובת הסטילס איכותי ומיוחד, עד כדי שהוא יקר יותר מהמטוס עצמו . " כאמור, כל סיירי האוויר הם קצינים . המדובר במהלך שהחל לפני כמה שנים, שכן עד אז היו גם סיירי אוויר נגדים . ביחידה הגיעו למסקנה שסייר האוויר הוא זה שצריך לתת "נקי" על המטרה ולוודא שאין לידה בלתי מעורבים . דרגות קצונה הן לא רק משהו שמונח לך על הכתפיים . זו גם אחריות כבדה, כשלא אחת כוחות הקרקע תלויים בקביעה שלך . מסיבה זו הוחלט שהמסלול של סייר אוויר מחייב הכשרת קצונה . ליחידת שלף יתרונות ברורים על פני המטוסים הלא מאוישים : האחד, במזג אוויר סוער, בעיקר בחורף, לא תמיד הכלים הלא מאוישים, בעיקר כטב"מים למיניהם, יכולים לפעול בתנאים קשים . ל"צופית" ו"לחופית" אין בעיה כזו והמטוסים ממשיכים לאסוף מודיעין בכל חודשי השנה, בכל תנאי מזג אוויר . ביום ובלילה . יתרון שני : המרחב כולו הולך ונחסם עקב ספקטרום מאתגר . כטב"ם תלוי בתקשורות כדי להעביר את המידע לאחור, לקרון שבו יושב המפעיל . גם היכולת שלו לטוס עשויה להיפגע כשיש חסימות . לעומת זאת, המטוסים של טייסת 100 מאוד עצמאיים . הסנסור שנמצא מתחת לבטן המטוס מעביר את המידע ישר למחשב של סייר האוויר שיכול לעדכן מהאוויר מיידית את הכוחות ותאי השליטה במה שהוא רואה . זו יכולת ייחודית לטייסת והמידע ממשיך להגיע למפקדות הקדמיות או לכוחות המתמרנים גם כשהאזור כולו משובש אלקטרונית . יתרון שלישי : מהירות הטיסה . המטוס יכול להגיע לאירועים מתפרצים בשליש זמן לעומת כלי טיס לא מאויש . זו יכולת קריטית בימים שבהם המעבר בין זירות לחימה הוא מאוד משמעותי . * * * שבת, 7 באוקטובר . רב סרן נ', חובש כיפה, היה בירושלים כשקיבל את הטלפון הראשון ממבצעים טייסת 100 : צבע אדום בבסיס . "בשעה 42 : 06 הייתי כבר בדרך לבסיס בחצור . עדיין לא היה ברור מה קרה ומה גודל האירוע, אבל המשימה הראשונה הייתה לדלג את היחידה כדי להוציא פעילות מבצעית ברגע שנופעל . בש . ג של הבסיס – אזעקות . יצאתי מהרכב והתמגנתי, ומסביב נפילות . חמישים ומאה מטר ממני . כך החלה המלחמה שלי . לאחר הנפילות אני מגיע לטייסת כדי לדאוג שהיחידה תדלג מחצור לבסיס המשנה שלה, ששם אנחנו פורסים . עדיין לא הבנתי את גודל האירוע . קטונתי . אם הייתי מבין באותם רגעים אולי הייתי פועל אחרת . עושה עוד כמה דברים בדרך . אבל זה מה שהיה . בעוד אני סוחב ומעמיס את כל הציוד למטוס מתחילים הטלפונים . היחידה מורכבת מכמה עשרות סיירי אוויר סדירים ועוד אנשי מילואים רבים שבשגרה רובם לא נמצאים בבסיס . משבע בבוקר כולם מתקשרים . שואלים לאן להגיע . מתי צריך לבוא . מוכנים לעשות כל תפקיד . זו הרוח שקובעת את הניצחון . " בחודשים הראשונים למלחמה הטייסים והסיירים טסו מסביב לשעון . כל בלוק טיסה הוא שמונה שעות - מתדריך לתחקיר . זאת אומרת המראה, שש שעות באוויר ונחיתה . אחר כך שמונה שעות מנוחה ושינה ושוב שמונה של טיסה . כך זה חמישה ימים בשבוע ויום אחד בשאיפה בבית . במקביל, משמרות קרקעיות לתכנון המשימה ולתפעול השוטף של עשרות הטיסות שיוצאות כל יום . "יש לנו בטייסת מפקד משימה, שטס יותר מאלף שעות במלחמה בחצי שנה . שיא גינס . רב סרן נ' : "תמיד אמרו לי שכטייס במלחמה אתה עושה שלושה דברים : אוכל, ישן וטס . זה בדיוק מה שקורה עכשיו, משימה מסביב לשעון . " כמו כל צה"ל, גם יחידת שלף נכנסה בשבת סגן מ . מ - 9900 בסיור אוויר במטוס "חופית" . רב סרן נ' : "תמיד אמרו לי שכטייס במלחמה אתה עושה שלושה דברים : אוכל, ישן וטס . זה בדיוק מה שקורה עכשיו”

המרכז למורשת המודיעין (מ.ל.מ) ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help