sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

תקציר 11 2 . מ ח ק ר א מ ו ן ה צ י ב ו ר : ח ל ק ב חלק ב של המחקר מתבסס על שני משאלים שנערכו בקרב משתמשי האתר ynet באמצעות פלטפורמת השאלונים של חברת קיימא . היות שקבוצת המשיבים למשאלים לא הייתה מדגם מייצג של האוכלוסייה, נערך משקול של המדגם על פי משקלות מקובלים, ונוכו קבוצות שקיבלו ייצוג נמוך במיוחד, כגון חרדים, ערבים ובני ובנות פחות מ- 25 . אם כך, בפועל המשיבים מייצגים את הציבור הישראלי היהודי שאינו חרדי מעל גיל 25 . 1 . 2 . אמון בין אדם לחברו ובין המדינה לאזרחיה במשאל בחנו את עמדותיהם של הנבדקים באשר ליכולתם של הישראלים לתת אמון בזולתם, וליכולתם של המדינה ושל מוסדותיה לתת אמון בישראלים . כלומר, רצינו לבחון עד כמה המשיבים סבורים שהישראלים מצייתים לנורמות חברתיות מחד גיסא, ולחוקים, נהלים ותקנות מאידך גיסא . השערתנו הייתה שמשיבים יביעו הסכמה גדולה יותר עם היגדים הקשורים באמון ההדדי בין אזרחי המדינה בהשוואה להיגדים הקשורים בצייתנות האזרחים לחוקי המדינה . ניתוח תשובותיהם של המשיבים הוביל למסקנה שרוב המשיבים סבורים שהמדינה אינה יכולה לסמוך על ציות האזרחים . מוחרג מכך תחום המיסוי — רוב המשיבים ( % 61 ) הסכימו כי רשות המיסים יכולה לסמוך על דיווחי עסקים ( כ- % 31 הסכימו במידה בינונית וכ- % 30 במידה רבה או רבה מאוד ) . מרבית המשיבים, כ- % ,64 השיבו כי אינם מסכימים עם ההיגד שהמדינה יכולה לסמוך על אזרחיה לעטות מסכה או לשמור על הנחיות הבידוד . מרביתם ( כ- % 57 ) גם אינם סבורים כי מוסדות החינוך בישראל יכולים לסמוך על נכונות הצהרות הבריאות שמילאו ההורים בנוגע להיעדר תסמינים של ילדיהם בתקופת הקורונה . רק כמחצית המשיבים סבורים כי רשות התעסוקה בישראל יכולה לסמוך על דיווחי יחידים בנוגע לאי-מציאת תעסוקה בתקופת הקורונה ( לשם קבלת דמי אבטלה או חל"ת ) .

המכון הישראלי לדמוקרטיה ע"ר


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help