sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 ובאמצעותם ניתן לבנות סיפור אינטגרטיבי שיהפוך - כחלק מתהליך שינוי - ל‑‑הסיפור הארגוני המוסכם, שלאורו הארגון יתארגן מחדש . הסתכלות על ארגונים דרך תיאוריות ומודלים היא חסכונית אך מבטיחה הטיות . הבחירה ( המודעת או הבלתי מודעת ) באמצעות אילו תיאוריות ומודלים לנסות להבין מציאות מכתיבה את מרחב ומגוון קווי הפעולה הנפתחים . אם מקבלים שהמציאות שהמאה ה‑‑ 21 מזמנת היא מורכבת, עצם המגוון הוא יתרון . הסתכלות על ארגונים עשויה לסבול גם מפער של הפשטת קריאת המציאות מול מורכבות המציאות עצמה . כדי לא לפשט היכן שלא ראוי לפשט, הספר מציע שלושה מכשירי קלידוסקופ, קלידוסקופ שפך הנהר, קלידוסקופ הקבוצות וקלידוסקופ מדעי הטבע והחיים . בדרך זו, הקורא בספר יכול לאתר נקודות מבט חדשות על התרחשות ארגונית שהוא צופה בה או מנסה לעצב אותה . חלקי הספר הפרק השני של הספר משתמש במטאפורה של "שפך הנהר" - כמרחב שבו מתקיים המפגש בין מים מתוקים ומלוחים והמשתנה לפי מצבי הגאות והשפל, כמטאפורה של נקודת המפגש בין גישת המערכות הפתוחות לגישות של המדעים החדשים . מרחב המפגש הזה הוא מקום שבו הטבע ( הצמחים ובעלי החיים ) מתמודד עם שינויים בזרמים ובמליחות המיים באופן יום‑‑יומי . באנלוגיה, ככל שמתאפשר להסתכל על מציאות ארגונית בד בבד משתי נקודות המבט כך עשוי להתרחב מגוון היכולות שלנו להבין מה קורה ולפעול ביתר דיוק בהקשר לכך . חלק ראשון : שפה חדשה בחלק הראשון ישנו פרק אחד ובו אנחנו מארגנים את המכשיר שאותו נסובב בהמשך . יובל דרור 10

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help