sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

לאבד את החוט המקשר . תהליך ההסדרה הזה הכרחי כדי לשמור על בהירות מחשבתית והתנהגותית . הספר שלפניכם שם בחזית הדיון את החלק הלא‑‑סדור של עולמנו . בניגוד למרבית הספרות האקדמית השימושית, שמנסה להראות למנהלים איך להסדיר את החיים הארגוניים, הספר הזה מראה את הכיוון השני - איך אפשר לחיות היטב במצבים משובשים וליהנות מהם . הספר הוא, אם כן, נקודת מפגש בשלושה מישורים, בין התיאוריה למעשה, בין גישת המערכות הפתוחות לבין המדעים החדשים - מורכבות וכאוס, ובין סדר לכאוס . בהיבטים מעשיים יכולה להיות שונות ואף סתירה בין צורות השימוש השונות בתפיסות העולם של אנשים בארגונים . ואף על פי כן, פעולה בארגונים כיום יכולה למצוא מגוון גישות קיימות בעת ובעונה אחת ולכן מצריכה גישות לניהול, לייעוץ ולמחקר, המקבלות את האפשרויות השונות כקיימות ( להרחבה ראו 2011 , Stacey ) . להסתכל על ארגונים דרך מכשירי קלידוסקופ הסתכלות על ארגונים היא כמו מבט דרך קלידוסקופ, כדי לקרוא מציאות צריך נקודת מבט . זווית ההסתכלות ומוכוונות להסתכלות על דברים מסוימים, ותוך התעלמות מכוונת או לא מודעת מפרטים מסוימים בתמונה קובעים את מסגרת ההתייחסות שלנו . מסגרת התייחסות שנוצרה משפיעה על אופן ההסתכלות שלנו להבא, ועשויה לעוור אותנו מלראות פריטים שלא מסתדרים איתה . מסגרת התייחסות יכולה לשמש בשתי צורות ראשיות : למי שמאמין באובייקטיביות של המציאות, ניתן להתייחס אליה כאל סדרה של עדשות המספקות זוויות ראייה שונות של הארגון . רק לאחר שהסתכלת מכל הזוויות אתה יכול לבחור את הזווית המתאימה לחוללות של שינוי . לעומת זאת, למי שמאמין בארגון כשילוב של סיפורים, מסגרת ההתייחסות משמשת לזיהוי הסיפורים המובילים, לחבק את הכאוס 9

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help