sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 אנה גלמן האמת הן רק צד אחד שלה, וכשתופסים אותו, צד אחר חומק ( שם ) . הכוח נמצא בקבלה של הבלתי אפשרי של האמת שלא ניתן לדעת אותה ולומר את כולה, שהרי האמת לא יודעת הרבה על ההתענגות, על הממשי, ממשי שעובד, אך אין לו משמעות . כשפרויד מדבר על הכשרת האנליטיקאי ועל אנליזה בכלל הוא כותב : "לא נציב לנו למטרה לעצב את כל התכונות האנושיות והמיוחדות לפי מתכונת של נורמליות סכמטית, וגם לא נדרוש ממי ש'עבר אנליזה יסודית' שלא יחוש כל תשוקות ולא יורשה לפתח שום קונפליקטים 3 פנימיים" . אפשר לומר שכשמוותרים לַמשמעות לטובת מה שהמחברת מכנה בפרק הראשון בספר משמע-אוֹת, מְקיצים ממה שלאקאן מכנה "חלב האמת" שמרדים אותנו, מההסברים היודעים . אפשר לנסות לגעת-לדעת משהו, לא הכל - אי אפשר לדבר על זה כ"האמת" . במפגש עם הבלתי אפשרי, הלא-מודע ממשי שלא ניתן לידיעה, ישנו סיכוי לזהות אוֹת, תו אוּנרי שתמיד יהיה סינגולרי, וישנה אפשרות שתתהווה ד-עת עשות ( savoir fair ) של היחיד עם המסמן החרוט בבשרו, לעשות בעולמו, כחלק מהשיחים החברתיים . "כל אחד עושה לעצמו חיים ששווה לחיות אותם מכיוון 4 מעז לגלות את האמת שלו שהוא מנכס לעצמו את ה'ג'ין' שלו . ואת האמת של עולמו, שהיא מעבר להסברים שהוא מקבל בשיח 'המתקבל על הדעת'", כותבת המחברת במאמר המסיים את הספר "ההוויה המדברת בין עץ החיים והדעת" . וכאן באה לעזרתנו הפסיכואנליזה . השיח האנליטי לא מקבל עובדות, אלא שואל וחוקר ללא אדון . פירוש הדבר הוא התמקמות ביחס לשיח האדון, 3 . פרויד, "אנליזה סופית ואינסופית", עמ' 224 . 4 . לפי אגמבן , ( Agamben ) כל אחד מקבל בזמן הלידה את "הג'ין-ג'יניוס שלו" ביחד עם הגֵנים ( מתוך "ההוויה המדברת בין עץ החיים לעץ הדעת", ספר זה ) .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help