sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

וחוזרים בתשובה" . מצד שני, הלומדות רואות את הנטייה הזו באופן ביקורתי ורפלקסיבי, וחותרות להנחיל לעצמן שליטה ב"כליו של האדון" . כפי שאומרת אחת הלומדות : "אם אני בכלל רוצה להגיד משהו, לפתוח את הפה בנושא, אני צריכה להיות איתם [ הגברים ] באותו שיח . אם אני באה ממגרש אחר - אני שוב, אני נמצאת מבחוץ כל הזמן" . כואב לחקור בבית כמה מוזר וכמה כואב, כנראה, לגלות שכאישה חרדית את יודעת פחות תורה מאישה בציונית הדתית, ופחות מאישה חילונית שבחרה להעמיק בלימודי גמרא . בהכרה כזו, אם היא לא נדחית על הסף, טמון ערעור פוטנציאלי על עצם המושג "אישה חרדית" . במצב של הכרה נכוחה על האישה החרדית לומר לעצמה : הקב"ה רוצה אותי בורה . רובן אכן אומרות זאת, בצורה זו או אחרת ; ולחלקן קשה לקבל אמירה שכזו . כאשר הן מגלות שאין בנמצא "מקום נקי" ללמוד ממנו, וכאשר הן מפסיקות לפחד מנשים למדניות בציונות הדתית ( ואף לומדות אצל אחת כזו ) , מבינות הנשים שהלמידה היא בעצם חלק ממפעל גדול יותר, העובד על ארגון מחדש : של הלימוד עצמו, של הפולחן, של מיקומן בתוך קהילת המאמינים, ולא פחות מכך - של מיניותן . זה קצת יותר מדי . עצם המפגש עם הטקסט ללא מיסוך עשוי לייצר חוויה שוברת לב . אחת הנחקרות אומרת שלא ניתן בעצם לפגוש את הטקסט כאישה עכשווית וביקורתית . אי-אפשר לחיות איתו . לא רק שהוא מדיר ומקטין, הוא לעיתים גם חלול ואינפנטילי ; לא כולו מסעיר או מעורר, ולא תמיד הוא אפוף קדושה ותבונה . אסתי רידר אינדורסקי 14

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help