sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

של נשים לעטות חיג'אב ? לערוך מילת נשים ? לשבת באחורי האוטובוס ? לרחוץ במעיין בשעות ייעודיות ? המתח בין הגישות הליברליות למהותניות או הפוסט-קולוניאליות מייצר לא פעם מבוכה, ומעכב קריאות ברורות להתערבות החוק או המדינה . להבדיל מהססנות זו, קולה של מחברת הספר שלפניכם ברור . היא אומרת : כן . צריך להתערב . המדינה אינה ניטרלית ; היא שותפה מרכזית בכינון אי-הצדק הזה . על המדינה לקחת אחריות על מצבים שכאלה ולהתערב, גם אם אופייה המדויק של ההתערבות לא לגמרי ברור . זהו טיעון חשוב, המצטרף למחקר קודם של רידר אינדורסקי שעסק באי-יכולתן של נשים להיבחר למפלגות חרדיות . שינוי קטן-גדול הספר מתאר מהלך חתרני ואוונגרדי של קבוצה קטנה של נשים חרדיות הלומדות גמרא "על הסדר" . מקרה מבחן מוגבל שכזה מזמין שאלות הנוגעות לכושר ההשפעה של השוליים על המרכז, ומכאן גם ליכולות ההיקש של מקרה מבחן זה לגבי הכלל . מדברי המרואיינות עולות תובנות רבות, אותם מפענחת החוקרת באופן קשוב ומבריק באמצעות הכלים התיאורטיים שהיא מגייסת . יתכן שהמרכזית בתובנות אלו היא ההצבעה על הכוח הלא-מבוטל של שינוי קטן ועקרוני . בחברה החרדית לא מתחוללים שינויים מאז'וריים, אולם תנועות מינוריות אינן נטולות סיכוי וחשיבות - כלל וכלל לא . כך לפחות חושבת דינה, אחת הלומדות : "כשהבת שלי בעז"ה תלמד גמרא, היא תלמד מאישה . אני מאוד מאמינה שעד שהבת שלי תגיע לגיל שהיא תוכל ללמוד גמרא יהיו נשים, אני חושבת שזה יקרה, גם בתוך המגזר החרדי זה יקרה . אני חושבת שזה יקרה, זה יקרה" . אסתי רידר אינדורסקי 12

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help