sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

דוב בלום - יזדי 14 כוח, חירות וזהות . כל חטיבה מכילה שלושה פרקים, הראשון מתמקד בתיאוריה תרבותית, השני בתיאוריה פסיכואנליטית והשלישי בהשוואה ביניהן . המשחק לאורך הספר יוצג על פני שלושה צירים מרכזיים : בחטיבה הראשונה מַחשק אל מול מישחוק ; בחטיבה השנייה היקסמות אל מול הסתכנות ; ובחטיבה השלישית מבניות אל מול מהות . כל אחד מתשעת פרקי החטיבות מציג תיאור מקרה קליני . המקרה הקליני מדגים את קיומו של פער ופעמים אף היפוך בין התיאוריה הפסיכואנליטית לבין יישומה הקליני . הפער וההיפוך נובעים מתפיסה מצומצמת של המשחק ככלי טיפולי : כל עוד המשחק ייתפס באופן רדוקציוני ככלי, השימוש בו יאופיין בדכאנות . אך כאשר המשחק ייתפס כקוֹנְסֶפְּט תרפויטי וכפרדיגמה טיפולית מחודשת בדרמה תרפיה, השימוש בו יאופיין ביצירתיות . כאמור, האפשרות לגשר על הפער נעוצה בשינוי מעמדו של המשחק בטיפול, מכלי לקונספט . שינוי זה מבוצע על ידי בניית מערכת הגדרות מחודשת, שתתווה בהדרגה קווים תיאורטיים לפרדיגמה רקונסטרוקטיבית‑‑טיפולית במשחק . ההשוואה הבינתחומית תביא לסדרה של הגדרות מחודשות למונחים טיפוליים בכל אחת מהחטיבות, שבסופו של דבר תייצגנה פרדיגמה משחקית כוללת . בחינת מושגי הכוח, החירות והזהות תביא להגדרה מחודשת של המשחק בטיפול ולשינוי אופן הניסוח של מטרות הטיפול במשחק . זאת לצד הגדרה מחודשת של זהות הסובייקט המשחק ומרחב הביניים המשחקי . המילה לִילַה לקוחה משפת הסנסקריט ולה משמעויות רבות שכולן קשורות לפילוסופיה של המשחק והתמקמותו ביחס לעולם . אחת מהן תופסת את העולם כנמצא בתהליך של בריאה מתמדת וכמשחק של האל ; או במילותיו של שייקספיר, העולם הוא במה ואנו שחקניו . המשמעות שיצקתי ללִילַה בפרדיגמה זו היא תפיסת העולם כבמה ותפיסת האדם כמשחק תפקידים שהוטלו

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help