sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 כשכאב הופך לאהבה של ריאליזם רפרזנטטיבי, לפיה ההכרה האנושית את העולם מתרחשת באמצעות כושרי הכרה מסוימים שנמצאים בנפש . עמדה זו באה לידי ביטוי גם בעבודות פילוסופיות מאוחרות יותר, בהן גם כאלה שעסקו ביחס שבין האל לבין החלל והזמן, כגון ה הגיונות של דקארט ( 1999 : 119 - 133 ) . היסטוריונים שונים השתמשו בתיאוריות פילוסופיות מאוחרות לימי הביניים כדי לנתח תופעות הקשורות בגרימת כאב לאחר או לעצמי כחלק מעיסוקם בנצרות ימי הביניים . כך, למשל, השתמש אביעד קליינברג בטיעונים פילוסופיים מתקופה מאוחרת על מנת להסביר או לנתח את תופעת הסגפנים הנוצרים ואת יחסם לכאב . לדידו, ניטשה, למשל, שעמד על אופייה הכוחני של הסגפנות הדתית רואה בה דרך שבה טקטיקה של ריסון עצמי [ . . . ] "כוהן פרישות" - מעין ממציא מיתי של הסגפנות - מציע לפציינטים הסובלים שלו פתרון רדיקלי : סיבת סבלו מצויה בו עצמו . היא פרי אשמתו ועליו לתפוס את הסבל כעונש . סוף סוף ניתן לכאב הסבר, הסבר שאפשר לסבול אותו [ . . . ] הדת, כפי שטען בן-זמנו של ניטשה, קרל מארקס, היא אופיום להמונים [ . . . ] ראו בה מארקס וניטשה קונספירציות כוחניות שצריך להיפטר מהן לחלוטין ( 2000 : 104 - 106 ) . חלק מההיסטוריונים אף עסקו בהשפעת הכאב על העצמי, כחלק 4 מניתוח תופעת גרימת הכאב לעצמי בקרב אסקטים בימי הביניים . מקריאה במחקרים אלה עולה, כי התשתית הפילוסופית והתיאורטית שבבסיסם אינה שלמה . החיבור הנוכחי מוקדש, בין היתר, לשיפורה ולהשלמתה של תשתית זו, ונכתב במסגרת מסורת מחקר שעיקרה ניתוח פילוסופי של תופעות דתיות . במובן מסוים, ספר זה הופך את היוצרות : במקום שימוש בטיעונים פילוסופיים לתמיכה בהסברים במסגרת מחקר היסטורי, משמשים 4 . ראו, בין היתר : כהן, 2019 ; ; 2005 , Bynum , 2007 ; Largier , 2007 ; McGinn Tinsley, 2010

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help