sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 רוני נאור-חפרי העצמי - כאובייקט בעל הכרה שלה גבולות אפיסטמיים מסוימים - המבקש לבטא אהבה לאל, שאינו אובייקט . גם טרם מענה עליהן, שאלות אלה מציגות את פעולות הכאב כבעלות פוטנציאל לערעור על קיומו של העצמי ובו זמנית מצביעות על חשיבותו של הניתוח הפילוסופי את התופעה הדתית האמורה . חשיבותו של הניתוח גם במתן מענה על שאלות מסוג זה וגם בעמידה על כמה מהסיבות הפנומנולוגיות והאפיסטמולוגיות שהובילו אסקטים לגרום לעצמם כאב . בהינתן מגוון עצום של שיטות גרימת כאב לעצמי והשוני בין מי שגרמו כאב לעצמם, יהיה זה טיפשי, כפי שטען אריאל גליקליך, לצמצם את ההסברים לתופעה לסיבה אחת או שתיים ( Glucklich 80 : 2001 ) . אך חיבור זה אינו ממוקד בסיבות שעשויות היו להיות לפעולות גרימת הכאב, אלא בשינוי שאפשרו פעולות אלה ובאופן בו שינוי זה אׅ פשר ביטוי אהבה לאל . הניתוח המוצג בחיבור זה מהדהד גם שאלות עתיקות יותר מתחום האפיסטמולוגיה והפילוסופיה של הדת ; אלה שאלות שמקורן באחד החיבורים הראשונים שנכתבו על פילוסופיית הדת הנוצרית ואחד החשובים שבהם, וידויים של אוגוסטינוס . בפרק האחד עשר דן אוגוסטינוס בקשר שבין האל הנצחי ושאינו ניתן לאובייקטיפיקציה לבין החלל והזמן . הדיון נסוב סביב הבריאה האלוהית, שדורשת חלל, וסביב ה"דיבור" האלוהי שדורש זמן : אבל כיצד עשית את השמים ואת הארץ ? ובאיזה כלי השתמשת למשימה כבירה שכזאת ? [ . . . ] אבל כיצד דיברת ? האם בדרך שבה בקע הקול מן הענן ואמר "זה בני האהוב" ( מתי 17 : 5 ) ? הקול הזה היה ואיננו ; הוא התחיל ונגמר . ההברות נשמעו וחלפו, השנייה אחרי הראשונה, השלישית אחרי השנייה וכן על-פי סדר עד האחרונה, ולאחריה דממה ( 2001 : 292 - 293 ) . בחפשו אחר תשובות פנה אוגוסטינוס אל הנפש פנימה, אל המיינד אשר בין מרכיביו גם כושרי ההכרה, ובכך הניח את התשתית לעמדה

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help