sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

13 | מבוא ה < לִי * ְ �ֶרIָה [ קריאֵילֵי ] אולי וְאֵת סָרִיסָיו וְאֶת הַ = ֶלֶ * ְ נְ �ֵי וְאֶת וְהֶחָרָ� אֲלָפִי � �ִבְעַ ת לָBיֵ� ְנGלִיַחַה וְאֵת . + ָבֶלָ ה מִ יר - F�ִַלָ� < לָה F < לָה + ָבֶל מֶלֶ * ְ וַיְבִיאֵ� חָמָה מִלְ עֹ @ ֶלֶאלֹBַה�יִר < + ִFיֵ & וְהַ = ֵFְסַ ר �ְ מ < אֶת וַ > בֵJַ 8ַחְ 8ָיודֹד < מַ 8ַנְיָה אֶ ת + ָבֶל מֶלֶ * ְ וַ > ַמְלֵ * ְ . + ָבֶלָה 2 ( . יז �י , ד" ב כ "מל ) צִדְקִ > ָה - ס הגלה נ בוכדנצ ר מל * בבל א ת העלי ת של תושבי " לפנה 597 בשנת היות ה . ה כוה� ו הנביאעל גו לי� א לה נמנ ה יחזק אל ב� בוזי . יהודה של גלו ת יהוי כי� נקו דת מפ נה רא שונה במעלה עבור יחזקאל ניכרת ', א ) קוד� כ ול בכ * שהמנ יי� בס פר יחזקאל כו לו הוא לגלות יהויכי� כ * ג� תיארו * , ( א , א"ל ; כ ', ל ; א , ו"כ ; א , ד"כ ; א ', כ ; א ', ח ; ב אות וזאת א פילו ב נבו ( כא , ג " ל ) הנבוא ה המב שרת א ת חורב � המק דש ; יז , א , ב"ל ; יז , ט" כ ) שתאריכ� מאו חר לחורב� ה מקדש בירושלי� במישור הא רצי גלות זו ערערה למעשה א ת מעמד� של ( . א ', מ גיבורי החיל , הגליית המל * ומשפחתו . תושבי יהודה בשני � אלה וכל אוצרו ת בית המל * ' ובעלי המלאכה לצד כל אוצרות בית ה ר להניח כי בעיני נ בוכדנצ ר סבי . הותירה את האר� דלה ו מיותמת שלאחריה מינה את צדקיהו למלא את מק ומו של, גלות זו, מל * בבל הייתה משמעותית יותר לקביעת מעמדה של ה אימפריה, יהויכי� א & יו תר מההשל כות ש ל החרבת , הבבלי ת בעי ני תו שבי ה אר� מינויו ש ל גדלי ה לאח ר כיבו ש . המקדש אח ת עשר ה שני � אחר כ * שב עיני נ בוכדנצ ר מעמד� של , ב� ה מקדש מלמד ירושלי� וחו ר א * בע יני תו שבי ה אר� ה תמונה . תושבי יהודה לא נ ג זר בש נה זו ל א – לדיד� כל עוד המבנה של בית ה מקדש לא נחרב : הייתה שונה , ובע יקר� מסע ס נחריב , אירוע י הע ב ר . ומעמד� נשמר , נפל דבר ברגעי � שת גיע ג � ' לישו עת ה ,הציפייה לנס . הדהדו באו זנ יה� , האחרוני� של המצו ר לצד ההנחה שהמק דש יע מוד על תלו לעול� . היו חרוטי� עמוק בל בותיה � . כט , כ�יט, ז"ירמיהו כ ; י�ט, ו" ב ל "דה : ראו ג� . 2

תבונות


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help