sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:13

] 13 [ פ תח דבר ומשכיבה אותה על מיטה מאבנים . את החתיכה הזאת בדיוק אבקש להוסיף בספר שלפניכם . הספר מתמקד בשנות ההורות הראשונות — שנים מורכבות, אשר לצד ההנאה וההתרגשות מהבאת ילד לעולם מלוּווֹת לא פעם במטען כבד של קושי, שחיקה ועייפות . מקצת הקשיים בלתי נמנעים, והם בבחינת המחיר שנלווה להקמת משפחה . אולם מקצתם נובעים מאי-הבנה, מתסכול ומטינה . אלו משתקפים בשאלות שכמעט כל הורה שואל את עצמו — ״למה זה מגיע לי ? ״ ״איפה טעיתי ? ״ ״למה הילד משגע אותי ? ״ וכדומה — שאלות שמתחדדות לנוכח האשליה שהורים אחרים משוחררים מהרגשות ומתהיות כאלה . בעיניי, שאלות הוריות נפוצות אלו מצביעות על אחד מהשניים : חוסר הבנה על אודות הסיבות העמוקות שבגינן הורות מאתגרת כל כך, וקריסת משמעות בשל עומס רב שנחווה כלא מתגמל . בספר אנסה להשיב על שתי האפשרויות, שכן הן שלובות זו בזו באופן בלתי ניתן להתרה . כלומר קריסת הרגשת המשמעות של ההורה על רקע עומס שוטף של משימות ומטלות טיפול פשוטות לכאורה נובעת מחוסר ההבנה או ההכרה בכך שהמטלות האלה אינן פשוטות כל כך ; למעשה, יש להן משמעות חשובה עבור הדור הבא . בתקופת ההיריון קל להרגיש את פלא הבריאה המתבטא ביצירת חיים חדשים . נדמה לי שגם הסביבה מתייחסת בעדינות רבה יותר לנשים בהיריון ומחזקת את המשמעות וההתרגשות בהליך יצירת החיים . בשלבי ההיריון הראשונים, כשעדיין לא רואים ולא מרגישים דבר, אימהות רבות מתמלאות בהרגשת משמעות באמצעות ההכרה במתרחש בתוכן בלי שאחרים ירגישו או יראו : השבוע מתפתחות עדשות העיניים, השבוע הלב מתחלק לארבעה חדרים וכדומה . כל שלב פנימי כזה מרגש וממלא במשמעות . לעומת זאת, בשנים האינטנסיביות שלאחר הלידה העבודה ההורית, או משמעות התפקיד והתפקוד ההורי, ברורים עוד פחות משהיו בהיריון . כהורה בראשית דרכו היכולת לספר לעצמך סיפור מיטיב נשחקת . חסרה להורה הבנה של מה אתה עושה כהורה בזמן שאתה ״סתם״ הורה, וכיצד התפקוד האגבי והיום-יומי שלך כהורה תורם לאישיות המתפתחת . כלומר כיצד תסכולי ההנקה מלמדים את התינוק ויסות וסנכרון של גוף – נפש, או כיצד ארטיק שנופל לילד על הרצפה ואי אפשר להצילו מאפשר לילד לתרגל התמודדות עם מציאות לא רצויה ( וגם להורה בעצם ) . כיצד המעברים מימי

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help