sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:12

] 12 [ חוכמת ל ב כשסיימתי לכתוב את הספר, גאה ומרוצה, הראיתי אותו לאימי . אימי הייתה הקוראת הראשונה, ולא פעם גם היחידה, של הספרים שכתבתי . תגובתה הפתיעה אותי . בעודה משבחת אותי על כתיבתי, התמלאו עיניה בדמעות . שנים רבות עברו עד שהבנתי מה בדיוק הכאיב לאימי בסיפור שכתבתי, אך זכרתי היטב את ההפתעה שהרגשתי מתגובתה . בספר הזה נהגתי באותה שיטה ישנה . קודם כול כתבתי את ראשי הפרקים, אחר כך סרטטתי את הכריכה הקדמית ואת גב הספר . אחרי כן כתבתי את תוכנית הספר ואת תקצירי הפרקים, ואלו היו פתוחים במחשב שלי יותר מעשור . עשור שבו ילדתי שלושה ילדים, סיימתי דוקטורט וטיפלתי בהורים רבים בקליניקה פרטית שפתחתי . יום אחד, חשבתי, אתפנה לכתוב את הספר . אך הכתיבה נדחתה מסיבות שונות . עומסי החיים, התחייבויות למחקר, חוסר ביטחון בכך שיש לי משהו מעניין להגיד, חשש מתגובה חברתית לא אוהדת ועוד סיבות שמשאירות ספרים רבים ״במגירה״ — כל אלה ״הקפיאו״ את תוכניתי . כשבערה בי הכתיבה, כתבתי פרקים יחידים, פרסמתי אותם כמאמרים, והם זכו לתגובה אוהדת . אולם תגובה אוהדת, משמחת ומרגיעה ככל שתהיה, לא הספיקה כדי לאזור את האומץ הדרוש לכתיבת ספר . רק כשנזכרתי בספר הראשון שכתבתי כילדה, על תהליך גידול הילד, ובתגובתה המכוננת של אימי, הבנתי . הבנתי שמגיל תשע ועד היום הספר הזה מחכה להיכתב, ושזה משהו שאני חייבת להשלים כדי לסגור את המעגל שהתחלתי — ויהיה אשר יהיה . עם הזמן, כשהתיישבתי לכתוב, הבנתי את ״הטעות״ בספר המקורי . בספר המקורי חשבתי שמה שחסר להורים הוא ידע על התפתחות תינוקות ועל התנאים המתאימים לגידולם . חשבתי שאם רק יקבלו את המידע הנחוץ, כמו שמקובל להבטיח במדריכים לגידול ילדים, מלאכת גידול הילדים תהיה קלה יותר ומספקת יותר . דמעותיה של אימי, שאותן הבנתי רק עשרות שנים מאוחר יותר, הבהירו לי עוד דבר-מה . מה שחסר להורים, מלבד הידע ההתפתחותי, הוא ידע והבנה על חוויות ההורות שלהם — לא רק על מה שהילד צריך וחווה . כלומר הבנה של מה בעצם קורה להורה בזמן שהוא נהיה הורה ובזמן שיש לו תינוק שבוכה בלילות ולא מצליח לישון . זו הייתה החתיכה החסרה בספר המקורי . לא הייתה בו מחשבה על מה שמרגישה אם נזופה, מלאת כוונות טובות, שלא יודעת איך לגדל תינוקת

עם עובד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help