sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

הקדמה | 9 התרבותיים והחברתיים שהניעו את התפתחותה, אפשר לנקוט אחת משתי גישות : "גישת ההארה" או "גישת יחידות הלימוד" . בהתאם לגישת ההארה, הוראת נושאים מתמטיים מוצגת באופן אנקדוטי באמצעות מידע היסטורי אשר כולל שמות, תאריכים, תוצרי העשייה של מתמטיקאים, אירועים, ביוגרפיות, בעיות מפורסמות ועוד . הארות אלו אמורות לתבל את הוראת המתמטיקה . אפשרות נוספת היא הצגת טקסטים מתמטיים מקוריים, בין כהקדמה לפרק הלימוד ובין כסיום הנושא . לעומת זאת, גישת יחידות הלימוד גורסת שיש להציג ללומדים יחידות לימוד שלמות, בהיקפים שונים, המוקדשות להיסטוריה של המתמטיקה . בקצה האחד של הסקלה מוצגות יחידות קטנות המכילות אוסף תכנים המתאימים לשניים - שלושה שיעורים ומתמקדים באופן צר בנושא קטן שיש לו קשר הדוק לתוכנית הלימודים . במרכז הסקלה מצויות יחידות לימוד בעלות היקף רחב יותר, שיכולות להתאים ל - 10 - 20 שיעורים ואין הכרח שיהיו קשורות באופן הדוק לתוכנית הלימודים במתמטיקה . יחידות כאלה מאפשרות להציג ללומדים ענפים של המתמטיקה שבדרך כלל אינם חלק מתוכנית הלימודים הבית ספרית, ואפשר לבסס אותן על קריאה של חומרים מקוריים, או על פרויקטים של תלמידים . בקצה השני של הסקלה אפשר למצוא קורס שלם, או ספרים, על ההיסטוריה של המתמטיקה . אלה כוללים מידע היסטורי, מידע על התפתחותם של מושגים ועוד, תוך הסתמכות על מקורות ראשוניים ו / או שניוניים ( 2000 Tzanakis & Arcavi, ) . גישת ההתאמה הרדיקלית לעומת גישת ההפרדה הרדיקלית : מייקל פריד ( 2001 Fried, ) סבור שהמתח בין הרצון לשלב בכיתה נושאים היסטוריים או גישה היסטורית לבין ההכרח שבהוראת הטכניקות המתמטיות, מוביל לאפשרות לאמץ אחת משתי גישות : "הפרדה רדיקלית" – הפרדה בין לימוד ההיסטוריה של המתמטיקה לבין מהלך ההוראה הרגיל של המתמטיקה ( גישה המקובלת, בדרך כלל, בתוכניות להכשרת מורים למתמטיקה ) או "התאמה רדיקלית" – הפיכת לימוד המתמטיקה לחקר טקסטים מתמטיים, תוך התייחסות לשאלות הנוגעות למחבר הטקסט, חיפוש אחר ההנחות המופיעות בטקסט, ועוד .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help