sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:6

6 ג׳יימס הילמן הבלתי נראה שנלכד על הבד, דיוקן עצמי של הדיימון 1 ששכן בו כל חייו . בסוף ימיו הוא מפציע ומראה את עצמו . "הנה," הוא אומר, "הנה מי שאתה, פיקאסו, אתה הוא אני, הצייר הצעיר – לעד . אני הוא הליצן, אני המבט התם, הרענן, האפל, אני הוא מרקורי התזזיתי, המלנכוליה הסנטימנטלית, הכחלחלה, הנער הצעיר . עכשיו אתה רואה מי מדריך אותך, מה שמר עליך רענן ומלא תשוקה, ועכשיו אתה יכול למות" . אפשר לומר שפיקאסו חתר לביטוי, מימוש והגשמה מלאה של הדמות הזאת כל חייו, מאז אותם ימים שבהם היה צייר בן – עשרה ומוכשר להפליא - עוד לפני עלומיו 1 -Daimon מושג מיוונית עתיקה שמשמעו אל, אלוהות, כוח או גורל, שבא לציין אל פנימי או רוח משגיחה או מלווה . מאוחר יותר בתרבות הרומית נקרא בלטינית "גֶּנְיוּס" - genius ( ראו בהמשך ) . זהו רעיון בפסיכולוגיה יונגיאנית, שהילמן מתחקה אחר שורשיו ומסביר אותו בתחילת ספרו צופן הנשמה כך : "כל אדם שבא לעולם נקרא לעולם . רעיון זה מגיע מאפלטון, ממיתוס איר המופיע לקראת סוף יצירתו הנודעת ביותר, פוליטיאה . אפשר לספר אותו על רגל אחת כך : נשמתו של כל אדם קיבלה טרם לידתה דיימון מיוחד, ובחרה בדימוי או בתבנית ( pattern ) שלפיהם תחיה עלי אדמות . נשמה – מלווה זו, הדיימון, מדריכה אותנו כאן ; במהלך בואנו לעולם אנחנו שוכחים את כל מה שהתרחש לפני לידתנו, כך שאנחנו מאמינים שהגענו ריקים לעולם . הדיימון זוכר את הדימוי ואת התבנית האישית שלך, ולכן הדיימון הוא הנושא את גורלך . " ( 1997, The Soul’s Code, Bantam Books, p . 7 - 8 ) כל ההערות הן מאת המתרגמת .

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help