sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

11 לחיות את החיים אחורנית ( מכתב ) ישנו שם תמיד . מרגע שפיקאסו הביוגרפי, בשר ודם, הולך ונסוג, באה הרוח הדיימונית ומתייצבת בקדמת הבמה . הדמות הלבנה שבכובע היא כמו דימוי של "הנשמה החופשית", המכוּנה גם "נשמת החלום", "נשמת רוח הרפאים" ו"נשמת המוות" ( אני שואל את המונחים האלה מסופרים שכתבו על אינדיאנים ועל אינואיטים ) . רוח הרפאים הזו, שבדרך כלל נסתרת ב"מכונה", היא המלאך שלנו, היא עולם – השאול שלנו, היא הדימוי הגורלי שלנו והיא הגרעין שהוא המוות שלנו . המפתח לחיים שלך ושלי, מייקל, אינו חבוי לו אֵי שם בילדות ומחכה שנשחזר אותו על ידי היזכרויות וניתוחים ; הוא שוכן במוות שלך ובמי שאתה באותו רגע - וכל רגע ורגע הוא רגע המוות . אני יכול לחלות באלצהיימר ולמות בבית חולים ליוצאי צבא, אני יכול למות כשאני מחובר לצינורות חמצן או מרוסק על עץ שמכוניתי התנגשה בו, או להתמוטט ולמות באמצע ישיבת ועד מנהלים . ועם זאת, אלו בפירוש אינן התגלויות של הדימוי שלי יותר מאשר הרגע הזה עכשיו . במילים אחרות, עלינו להיזהר שלא להתייחס אל המוות בצורה יותר מדי ליטרלית, כמו שאנחנו מתייחסים לילדוּת . הזמן אינו הגורם הראשון בחשיבותו ; ד י מ ו י

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help