sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

10 ג׳יימס הילמן המופיעה במראה אחת את עברו, ובזו שבמראה השנייה את עתידו . . . הם אינם קולטים שכולם אותו דימוי" . והוא ממשיך : "אני נדהם מהאופן המשובש שבו אנשים משתמשים במילה הת פ תח ו ת : אני לא מתפתח ; אני הווה" . 5 האם אתה קולט שכאשר הוא מדבר כאן על מי שהוא, הוא מדבר על עצמו בתו ר דימ וי ? "אני דימוי", הוא אומר . לזו כוונתי ב"בלוט", ולכן אני מסתמך על אמנים כפיקאסו וּואלאס סטיבנס, ולא על פסיכולוגים, שיבטאו זאת עבורי . שכן הם מבינים שהם קודם כול דמיון ורק אחר כך ביוגרפיה . בשיר שכותרתו "מובנם הפשוט של הדברים" סטיבנס אומר שאיננו יכולים לחרוג מעבר לדמיון : "גַּם הֶעְדֵּר הַדִּמְיוֹן / צָרִיךְשֶׁיְּהֵא מְדֻמְיָן" . 6 חייך הם אפוא פעילות בלתי פוסקת של דמיון ; אתה מדמיין ובכך יוצר את קיומך, ואפשר לומר : יש דימוי שללא הרף מעצב את עצמו ומתגשם בדמותו של עץ האלון שנחשב בעיניך למציאות שלך . במקרה של פיקאסו "הצייר הצעיר" היה שם תמיד, הוא 5 I don’t develop, I am ובמקור בספרדית : Yo no evoluciono, yo soy . 6 מתוך “מובנם הפשוט של הדברים”, בתוך : האיש עם הגיטרה הכחולה ושירים אחרים , ואלאס סטיבנס, מאנגלית : טובה רוזן מוקד, הוצאת כתר, 1985 .

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help