sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

8 ג׳יימס הילמן אל משמעויות גבוהות יותר ; אם מתקדמים בכיוון ההפוך ( - כלומר משיבים את הצורות המדומיינות אל הצורות המוחשיות . . . ) הורסים את סגולות הדמיון" . אפשר ליישם את הרעיון הזה באופן שבו אנו קוראים את חיינו : עלינו להתחיל במלאך, בצייר הצעיר שמנסה לבוא בשערי העולם המוחשי ולהתגבש לכדי דמות דרך חייו של פיקאסו . ומדוע ? משום שהפעילות הבסיסית של הנפש היא לדמיין . מה שאני מנסה להגיד הוא שאנחנו, בני האדם, הננו קודם כול פעולות של דמיון, דימויים . יונג אמר : "הנפש מורכבת במהותה מדימויים" . ומהו דימוי ? דימוי אינו רק תיאור של דבר – מה על הבד בצבעי שמן . יונג אמר : "כאשר אני מדבר על דימוי . . . אינני מתכוון להשתקפויות הנפשיות של אובייקט חיצוני, כי אם למושג שמקורו בשימוש פואטי, כלומר דמות מן הדמיון, או ד י מ וי פנ ט ז יו ני, שרק באופן עקיף קשור . . . לאובייקט חיצוני" . או, במילים שלי, מה שאנחנו ב א מ ת , והמציאות שאותה אנחנו חיים היא המציאות הנפשית שלנו, ש א י נ ה אלא- שים לב ללשון ההמעטה " אי נה א ל א "- הדמיון הפואטי שפועל יום ולילה . אנחנו באמת ובתמים חיים בזמן חלום ; אנחנו באמת

הוצאת בבל בע"מ


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help