sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

לגדול אחרת 10 ובאי – יכולתו להיות מאורגן ומווסת לפי צורכי החיים, דהיינו ב הפרעת קשב וריכוז . הפרעת קשב וריכוז נובעת מאי – יכולתו של הפרט להתמקד ולהשקיע באותם גירויים ומידע שאליהם הוא נדרש ברגע מסוים, ועל כן הוא נוטה להיות מוסח או מושקע יותר בגירויים אחרים המושכים את תשומת לבו . ברוב המקרים נראה כי מדובר במרכיב תורשתי, וכי לחלק גדול מהילדים, המאובחנים כסובלים מהלקות, יש קרוב משפחה הסובל מהפרעות דומות . מרבית החוקרים העוסקים בחקר ההפרעות, האבחון והטיפול בהן, מפרידים בין ההפרעה המוגדרת "לקות למידה" לזו הנוגעת לקשב וריכוז . הם מציינים כי לכל אחת מההפרעות יכולים להתלוות קשיים נוספים, כגון היפראקטיביות, מרדנות, מוסחות, סינדרום טורט ועוד, וכי אפשר ששתיהן תופענה ביחד או בנפרד . אולם, ספר זה מתייחס בעיקר אל המשותף למכלול ההפרעות, שכן הוא בא להאיר במיוחד את ההיבט הרגשי – נפשי והחברתי של הלקויות . הגדרת הקשיים כלקות למידה, קשב או ריכוז נוטה ממילא למקד את תשומת הלב בשנות החיים המקבילות לגיל החינוך הפורמלי — גן הילדים ובית – הספר — וכך נשמט המידע לגבי קיומה האפשרי של ההפרעה כבר משלב העוּברות, ולגבי השלכותיה של ההפרעה על ההתפתחות הרגשית, הנפשית וההתנהגותית של הילד הגדל . מאותה סיבה נוצרה עד היום הפרדה בלתי נסלחת בין המאפיינים הלימודיים של הלקויות — קשיים ברכישת מיומנויות לימודיות — לבין המאפיינים הנוגעים למהלך החיים הנפשיים והרגשיים ו / או ההתנהגותיים והבין – אישיים של הילדים . הפרדה זו אינה מיטיבה כלל וכלל עם הילדים והוריהם, כי לא ניתן כלל לדבר על קיומה של הלקות ללא המרכיבים הנפשיים והרגשיים . חמור מכך : זהו ניסיון להגדיר את ההתפתחות הנפשית החברתית וההתנהגותית כתהליך נפרד מההתפתחות השכלית . ייחודו של ספר זה בהציגו בפני הקורא המתעניין — הורה ואיש מקצוע — מודל אינטגרטיבי, שאינו מבחין בין סוגי ההפרעות הנוירולוגיות, אך מדגיש את המהלך ההתפתחותי המורכב המתרחש בנפש הילד, שנולד עם היבט אחד או יותר של ההפרעה . הכוונה להראות כי לא ניתן לדבר על התפתחות נפשית – רגשית והתנהגותית רגילה, כאשר היילוד, התינוק, הפעוט, הילד או המתבגר סובל מלקות זו או אחרת .

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help