sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:14

14 רנה בדש האשלייתי והפנטסטי של הבלט הקלסי, אשר לא היה אלא מרחב 4 הם בחנו את עולם בדיוני שעלילותיו מרוחקות מחיי המציאות . המושגים של הבלט הקלסי תוך כדי ערעור על תפיסות מקובלות של כוריאוגרפיה ; הם חקרו את מאפייני המבע הגופני המסוגנן והמהוקצע, ושקלו מחדש את יחסי הגומלין בין התנועה וגוף המבצע ובין מרכיבי 5 העולם הבימתי : עיצוב הבמה, המוזיקה, התלבושות והתפאורה . יוס אימץ היבטים אסתטיים מגישות אלה, וביצירותיו, כמו גם באופני ההוראה וההנחיה שלו, ניכרות השפעות מבית ומחוץ . הוא קשר היבטים רעיוניים שליוו את תרבות הגוף ( Körperkultur ) שהתפתחה בתקופתו בגרמניה עם ממצאים שנאספו במחקרים ההתנסותיים שהוביל רודולף לאבאן ( Laban ) , תיאורטיקן וחוקר 6 יחד עם סיגור לידר ( Leeder ) של התנועה ושל המבע המחולי . 4 . A . V . Coton, The New Ballet : Kurt Jooss and his Work ( London : D . Dobson, Clare Lidbury , " The Green Table in Context, an Examination ; 22 - 20 , ) 1946 of ' The Green Table' in its Political, Economic and Artistic Context", in : Adamson, Andy and Clare Lidbury ( eds . ) , Kurt Jooss : 60 Years of the Green Table ( Birmingham : The University of Birmingham , 1994 ) , 24 - 25 Ibid . 28 - 29 . 5 6 . ניתן להתרשם מהיקף הפעילות במחול ובתנועה בגרמניה בתקופה זו ממספר בתי הספר למחול ולתנועה שהיו פזורים ברחבי גרמניה, מכנסי הרקדנים שהתקיימו מאז ,1927 ובייחוד מהכנס השלישי שהתקיים במינכן ב- 1930 ומשך 1,400 משתתפים מרחבי גרמניה לצד רקדנים אורחים מארה"ב, הולנד, דנמרק וארצות נוספות באירופה . כמו כן פעלו באותה תקופה גם אמנים פלסטיים, כגון אוסקר שלמר ( Schlemmer ) , שבחנו את התנועה כתופעה המשפיעה ביותר על העולם המודרני, ואשר התנסו בחיבור בינה ובין מושגי הצורה הגיאומטרית והצבע כאמצעים ליצירת ביטויים אמנותיים נושאי משמעות . ראו : Clare Lidbury , " Le Grand Concours de Choréographie, in : Adamson, Andy and Clare Lidbury ( eds . ) , Kurt Jooss : 60 Years ," 1932 of the Green Table ( Birmingham : The University of Birmingham , 1994 ) , 6 - 5 . להרחבה ביחס להתפתחויות הרב-גוניות בתחומי האמנויות השונים בתקופה זו בגרמניה, ראו : פרנק ויטפורד, באוהאוס , תרגמה תמי איילון- אורטל ( תל-אביב : רסלינג, 2012 ) , 15 - ,18 ,32 ,36 61 - 65 .

רסלינג


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help